اوضاع اقتصادی موجود و گل مردود راه آهن !

اوضاع اقتصادی موجود و گل مردود راه آهن !

وحید حاج سعیدی
از وزیر از پا افتاده ی محترم اقتصاد، دوستان بانک مرکزی و نمایندگان مجلس پنهان نیست از شما چه پنهان، اوضاع اقتصادی

کاملاً کشمشی است و نیاز به مشاهدات میدانی، استعلام، همه پرسی و رفراندم ندارد و خلق الله با گوشت و پوست و سایر اعضاء و جوارح در حال درک کردن شرایط موجود هستند. کار تا جایی از خرک در رفته که نوزادان هم این شرایط را درک می کنند و از طولانی شدن مدت زمان تعویض پوشک شان نیک دریافته اند، هر چه بیشتر تلاش کنند محتویات این زورآزمایی، بقای عمر احتکارکنندگان پوشک محسوب می شود!
وعده ها و بسته های پیشنهادی دولت، ایجاد بازار ثانویه، تعیین نرخ دستوری برای ارز و خودرو ، بالا بردن نرخ سود سپرده ها، استیضاح و جابجایی مدیران اقتصادی کشور، افشای اسامی کامل مفسدان اقتصادی همراه با نمایش خنده ها و لبخند های آنان در نشریات نیز تاثیری در کاهش روند صعودی قیمت ها، افسارگسیختگی ارز و طلا و احتکار مایحتاج مردم نداشت و هر کس به هر طریقی که می تواند سعی در منفعت طلبی از این بازار آشفته دارد و پرایدی که الان باید دوران بازنشستگی و سالمندی اش را بگذراند، در حال رکود شکنی و جابجا کردم مرزهای خلاقیت در مدیریت فروش خودرو است.
اما آنچه که در این بین برای مردم چندان قابل درک نیست نحوه برخورد با اخلال گران و جنایتکاران اقتصادی است که به نظر می رسد اطاله دادرسی و بسنده کردن به جریمه و پلمپ مغازه و حجره و انبار چندان چاره ساز نیست. بدون شک وضع اقتصادي به‌وجود آمده، لا محاله منجر به تورمي خواهد شد كه چنانچه دولتمردان، نسخه چاره ساز و استراتژي محكمي براي كنترل تبعات آن نداشته باشد، اقشار قابل توجهي از جامعه از آن اثر مي‌پذيرند و شکاف بین فقیر و غنی به عمیق ترین حد ممکن خواهد رسید.
عده ای بر این باورند که علت عدم برخورد قاطع و جدی با اخلال گران و جنایتکاران اقتصادی ، سیستماتیک بودن فساد در کشور است به نحوی که برخورد با یک عضو منجر به افشای اسرار مگوی فراوانی می شود که به صلاح کشور نیست! تا جایی که تشدید مبارزه با فساد اقتصادی و اعاده اموال نا مشروع در مجلس هم رای نیاورد!
قابل توجه این دوستان باید گفت جناب محسن قهرمانی که چند سال قبل تهدید کرده در صورت غرق شدن، عده ای زیادی را با خود به زیر آب خواهد کشید، بعد از چند سال آمده تلویزیون و اعلام کرده گل مردود راه آهن به استقلال را قبول کرده است! فقط همین...
فلذا به دوستان توصیه می شود نگران افشاگری مفسدان اقتصادی نباشند و در برخورد با مفسدان اقتصادی کوچکترین مماشات و اهمالی از خود بروز ندهند تا دستکم جلوی خنده های جنایتکاران اقتصادی در دادگاه گرفته شود! 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز