منطقه آزاد در شرایط کنونی مطلوب بوشهری ها نیست

منطقه آزاد در شرایط کنونی مطلوب بوشهری ها نیست

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر بدون داشتن زیر ساخت های منطبق بر استاندارهای لازم در این برهه زمانی به سود مردم این شهر نیست.
طاهره شمشیری روز دوشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: با توجه به تجربه ناموفق سایر مناطق آزاد در کشور تصویب منطقه آزاد بوشهر اجحاف به مردم این بندر است.
وی بیان کرد: بررسی وضعیت و عملکرد مناطق آزاد کشور نشان می دهد که این مناطق از زمان تاسیس تاکنون بیش از آنکه در خدمت تولید و صادرات بوده باشد به تسهیل واردات دامن زده است.
شمشیری اظهار داشت: چنانچه در سال های 1375 و 1376 که زمان رونق اقتصادی و شکوفایی بندر بوشهر بود این امر اتفاق می افتاد شاهد توسعه ای چشمگیر در این بندر می بودیم.
وی گفت: امروز با اعلام خبر بندر آزاد شدن بوشهر شاهد گرانی یکباره زمین و املاک در شهر بوشهر هستیم که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته است و با اجرایی شدن این منطقه آزاد افزیش بیشتر قیمت ها در بوشهر نگران کننده است. 
شمشیری افزود: عده ای سود جو پیش از تصویب بندر آزاد بوشهر زمین ها و سوله هایی خریداری کرده اند و امروز شاهدیم که قیمت زمین و املاک به یکباره افزایش چند برابری پیدا کرده است.
وی یادآور شد: با این شرایط بندر آزاد شدن بوشهر زندگی را برای خانوار های کم درآمد و متوسط خیلی سخت و یا حتی غیر قابل تحمل می کند و مردم نیز در شرایط کنونی ظرفیت افزایش قیمت مسکن و اجاره آن را ندارند.
شمشیری ادامه داد: در چنین شرایطی تبعید اجباری ساکنان کم‌درآمد بومی این مناطق به حاشیه‌ها رخ می‌دهد و هر‌ کسی که توان مالی لازم را برای ادامه زندگی در مناطق شهری ندارد، باید جای دیگری را برای ادامه حیات پیدا کند.
وی گفت: با این شرایط انتظار می رود مسئولان این امر با درک شرایط تدبیری اندیشیده و ازتبعات ناگوار احتمالی جلوگیری کنند.
.........................
ارسال دیدگاه