نکویاد باباچاهی در عسلویه

نکویاد باباچاهی در عسلویه

دبیر انجمن ادبی حافظ شهرستان عسلویه، از تصمیم این انجمن برای برگزاری آیین نکوداشت زادروز استاد علی باباچاهی، شاعر نامی هم‌استانی خبر داد.
احمد جمعه‌پور، با اشاره به این‌که 20 آبان ماه، هفتاد و ششمین سالروز تولد علی باباچاهی خواهد بود، اعلام کرد به همین مناسبت، نشست ادبی این هفته انجمن به طور ویژه به مرور آثار و احوال ایشان اختصاص خواهد داشت. مروری بر سیر تحول ادبی آثار شاعر و گذار وی از اشعار نیمایی نخستین تا سروده‌های پسانیمایی، نمایش دقایق منتخبی از فیلم‌ مستند «این هم یک شوخی بود» ساخته محسن موسوی میرکلایی و مهدی خنافره، و برقراری ارتباط زنده گفتگوی تصویری با شاعر، از جمله برنامه‌هایی بود که جمعه‌پور از عزم اعضای جنوبی ترین انجمن ادبی استان بوشهر، بر آن و در جهت گرامیداشت زادروز استاد باباچاهی خبر داد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که از آغاز سال جاری، تصمیم شورای مرکزی انجمن حافظ عسلویه بر این بوده تا علاوه بر شرح سلسله‌وار غزل‌های لسان الغیب، در هر جلسه به معرفی آثار و احوال یکی از شاعران نیز پرداخته شود که در همین راستا، تاکنون علاوه بر شاعران ملی نظیر: حسین منزوی، قیصر امین پور، سیمین بهبهانی، میرزاده عشقی، فرخی یزدی، حسین پناهی و مصطفی رحماندوست، شاعران هم‌استانی نظیر: فایز، مفتون و مرحوم منوچهر آتشی نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند، و اینک تولد استاد باباچاهی نیز بهانه‌ای برای پرداخت بیشتر به این شاعر خواهد بود.
 
نشست‌های هفتگی ادبی انجمن حافظ شهرستان عسلویه، همه هفته سه‌شنبه‌ها ساعت 19:30 در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نخل تقی برگزار گردیده و حضور در جلسات آن برای عموم آزاد است.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز