تیم های دانش بنیان مهارتی بوشهر حمایت می شوند

تیم های دانش بنیان مهارتی بوشهر حمایت می شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: این دانشگاه با هدف اشتغالزایی از تیم های دانش بنیان مهارتی در حوزه های مختلف با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت می کند.
حسین اسکندری روز سه ‌شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی افزود: در این زمینه صاحبان ایده های برتر با تسهیلات 500 میلیون ریالی 2 درصد کارمزد مورد حمایت قرار می گیرند.
وی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاهی مهارت محور کار آفرینی را مورد توجه جدی قرارداده است.
اسکندری اظهار داشت: در این زمینه تلاش می شود تا با تقویت زمینه، ابزار، روش ها و شیوه هایی که منجر به کار آفرینی می شود، تیم های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی یادآور شد: از سال 2007 کمپین جهانی کارآفرینی و اشتغال که امروز یکی از دغدغه جدی جوامع هستند، آغاز بکار کرد.
اسکندری یادآور شد: ایران در سال 1392 به این کمپین جهانی پیوسته و اکنون ایران در بین بیش از 100کشور رتبه 74 در زمینه شاخص های اشتغال و کارآفرینی است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: اشتغال‌های نوین بسیار مهم است و همان گونه که شغل‌های قدیمی را کاهش می‌دهند اما با استفاده از شیوه نوین اشتغال‌های جدیدی را زمینه سازی می‌کنند.
دبیر اجرایی جشنواره اشتغال و توسعه کارآفرینی استان بوشهر نیز در مورد برگزاری چهارمین جشنواره اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان بوشهر اظهار داشت: این جشنواره از 29 آبان ماه به مدت 2 روز توسط دانشگاه علمی کاربردی بوشهر برگزار می شود.
الهه غریب زاده افزود: محور های جشنواره شامل صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و مدیریت خدمات اجتماعی و کارآفرینی است.
وی بیان کرد: برنامه‌های اجرایی این جشنواره شامل استارتاپ، نمایشگاه آثار و ابداعات، بازدید از پروژه های عملیاتی کارآفرینی، حضور راهبران و کارآفرینان موفق ملی و بین المللی و برگزاری پنل های تخصصی، پرسش و پاسخ است.
غریب‌زاده ادامه داد: همچنین در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی نیز تدارک دیده شده که بصورت رایگان و آزاد برای عموم برگزار می شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز