هشت میلیارد و 818 میلیون دلار کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

هشت میلیارد و 818 میلیون دلار کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در هفت ماهه گذشته بالغ بر 17 میلیون و 703 هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و 818 میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شد.
منصور بازیار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان صادرات هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 18 درصد کاهش و از نظر ارزشی 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: از این میزان صادرات حدود 12 میلیون و 277 هزار تن کالا به ارزش حدود پنج میلیارد و 993 میلیون دلار به کالاهای غیر نفتی اختصاص یافته است.
ناظر گمرکات استان بوشهر یادآورشد: صادرات کالاهای غیرنفتی در گمرکات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت درصد و از نظر ارزش 41 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، محصولات کشاورزی و سنگ گچ و گچ بنایی است.
بازیار اظهارداشت: مقصد عمده صادرات این کالاها کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایلند، کویت و مالزی گزارش شده است.
ناظر گمرکات استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت حدود 384 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک میلیارد و 95 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 44 و از نظر ارزشی 25 درصد کاهش نشان می دهد.
وی در خصوص نوع کالاهای وارداتی گفت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری و موتورسیکلت، لاستیک خودروی سواری، تجهیزات کارخانه، برنج ، چای سیاه و خودروی سواری است.
بازیار اظهارداشت: مبدا کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر نیز بصورت عمده کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، اکوادور، کره جنوبی، سوئد و ژاپن است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز