برخی از مدیران دستگاههای اجرایی بوشهر رسانه ای نیستند

برخی از مدیران دستگاههای اجرایی بوشهر رسانه ای نیستند

 
مدیرکل روابط عمومی استانداری و دبیر شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی این استان رسانه ای نیستند و حتی اقدام های سازمان خود را نیز شفاف بیان نمی کنند.
اسماعیل کاظمی روز یکشنبه دربازدید و نشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: برغم اینکه یکی از وظایف مدیران دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم است اما بی توجهی برخی مدیران در این زمینه مشکلاتی در زمینه آگاهی بخشی در پی داشته است.
وی یادآورشد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف مدیران دستگاه های اجرایی به معنی احقاق حق مردم است و هرگونه کوتاهی در این بخش باعث ضایع شدن حق مردم می شود. 
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر اظهارداشت:اطلاع رسانی به موقع از فعالیت های انجام شده در دستگاه های اجرایی باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه می شود. 
کاظمی گفت:باتوجه به تاکید استاندار بوشهر مبنی بر پاسخگویی و رسانه ای بودن مدیران و تقویت ارتباط آنها با رسانه ها مکانیزم هایی برای رصد چگونگی تعامل مدیران با رسانه ها تعریف و اجرایی شده است. 
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورای اطلاع رسانی، تقویت سیاست اطلاع رسانی شفاف در استان و تغییر رویکرد مدیران در این بخش است. 
دبیر شورای اطلاع رسانی استان بوشهر تصریح کرد:گستردگی حیطه وظایف و نقش محوری استانداری به عنوان رکن اساسی دستگاه های اجرایی استان و نوع تعامل با سایر نهادهای حکومتی در ایفای وظایف حاکمیتی خود در همه زمینه ها اعم از سیاسی ،امنیتی، اجتماعی و عمرانی موجب شده است که استانداری درجایگاه منبع اخبار نقش ثابت و موثری در فضای رسانه ای و اطلاع رسانی استان ایفا نموده و بعنوان مرجع اصلی پاسخ گویی در زمینه های متنوع مورد پرسش قرار گیرد. 
کاظمی ادامه داد: به این ترتیب ضرورت تاسیس ساختاری که علاوه بر محوریت در حوزه سیاست گذاری و هماهنگی در امر اطلاع رسانی صاحب صلاحیت و دارای ضمانت اجرایی بوده و در جهت ایجاد و ترویج گفتمان غالب منطبق بر سیاست های کلان نظام بین دستگاه های اجرایی، بخش ها و سازمان های مطبوع تلاش نماید، کاملا احساس می گردد.
وی گفت: این ساختار به منظور ایفای نقش اساسی درحوزه اطلاع رسانی موظف است ساز و کار اطلاعات را بین بخش های مختلف برقرار نموده و بر آن نظارت کند تا در نتیجه با پاسخگویی فعال، استانداری را در پیشبرد اهداف خود یاری نماید.
مدیرکل راوبط عمومی استانداری بوشهر افزود:سیاست گذاری، تبیین خط مشی ها، هماهنگی در امر اطلاع رسانی، پاسخ به شبهات و ترویج گفتمان دولت در راستای سیاست های کلان نظام و همسویی در انعکاس شفاف واقعیات و خدمات دولت از اهداف شورای اطلاع رسانی استان است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت:رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان در روشنگری و ارایه خط مشی ها، انتقال واقعیت جامعه به دولت‌ همانند ناظران مستقل و بیطرف می توانند ایفای نقش کنند.
اکبر اقبال مجرد افزود:رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق، صحیح و شفاف، قادر به فراهم آوری بستری مناسب هستند تا کاستی ها و میزان انحراف از برنامه ریزی و سیاست گذاری ها در قالب نقد عالمانه بیان شود.
وی یادآورشد:برغم تنوع و تکثر بخش رسانه ای در استان بوشهر اما از این ظرفیت برای پیگیری مطالبات مردمی ، هم افزایی ، جلب مشارکت و نقش آفرینی در روند برنامه های توسعه ای استفاده بهینه نشده است.
اقبال مجرد اظهارداشت:رسانه ها باید بجای ابتلای به روزمرگی با رصد و پیگیری موضوعات مهم و اساسی که در تحول و برون رفت استان از برخی مشکلات موثر است با نگاه کارشناسی درکنار تلاش های مدیران دستگاههای اجرایی به مسوولیت خود بپردازند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهرگفت: نقد عالمانه و ارایه نظر کارشناسی با پرهیز از سیاه نمایی و دامن زدن به مطالبات غیر واقعی منجر به پویایی و نشاط در جامعه خواهد شد.
............................

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز