دومین شماره «تاریخ اندیش» روی دکه رفت

دومین شماره «تاریخ اندیش» روی دکه رفت

نشریه «تاریخ اندیش» با مقالاتی از محمد محمودپور، آسیه ایزدیار، بهمن انصاری، ساسان طهماسبی، سماننه خلیلی‌فر، عبدالمجید ایدی و علیرضا احمدی، و در موضوعاتی مرتبط با تاریخ روی دکه رفت.
فصلنامه «تاریخ اندیش»، نشریه‌ای تخصصی در زمینه تاریخ با گستره انتشار سراسری که در زمستان سال ۹۶ و با اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات پا به دنیای مطبوعات گذاشت، با خوانندگان خود قرار گذاشته که در ابتدای هر فصل منتشر شود.
پس از انتشار نخستین شماره این نشریه (ویژه تابستان ۹۷)، به تازگی دومین شماره آن هم با مقالاتی از متخصصین دانشگاهی حوزه تاریخ و در موضوعاتی از قبیل جغرافیای انسانی گیلان پیش از برآمدن صفویان، دلایل سقوط حکومت دابویگان در تبرستان، عوامل پایداری حکومت باوندیان و ... منتشر شده است.
برررسی دلایل و روند انقراض ببر مازندران، نقش سیدمحمدباقر شفتی در تحولات عصر قاجار و بررسی نگاه سفرنامه‌نویسان اروپایی دوره قاجار به گیلان و گیلانی‌ها، از دیگر مقالات شماره پائیزی این نشریه تخصصی حوزه تاریخ است.
«تاریخ اندیش» عنوان کرده که می‌کوشد با نگاهی متفاوت، به مباحث و موضوعات تاریخی و مطالعات میان رشته‌ای آن همچون باستانشناسی، هنر، ادبیات، معماری و ایرانشناسی بپردازد و از جدیدترین آثار و دستاوردهای پژوهشی آنها بهره ببرد تا سهمی در انتقال دانش تاریخ نه فقط در بین قشر دانشگاهی و متخصص، بلکه در جهت آگاهی بخشی عموم مردم که بی‌شک مخاطبین اصلی دستاوردها و یافته‌های علمی تاریخ هستند، داشته باشد.
صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول فصلنامه «تاریخ اندیش» آسیه ایزدیار و سردبیر آن ساسان طهماسبی است و دو شماره اخیر آن هم با بهای حدود ۱۵ هزار تومان روی دکه رفته است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز