28 آبان ماه ۱۳۴۰

28 آبان ماه ۱۳۴۰

به روایت روزنامه اطلاعات
 
در وزارتخانه ها تهیه لوایح جدید آغاز شد
در جلسه دیشت هیئت دولت که بیش از دو ساعت طول کشید یپرامون فعالیت های وزارتخانه ها در مورد تهیه لوایح جدید و برنامه های اصلاحی مذاکره شد.
تعداد لوایح اصلاحی و مبارزه با فساد فراوان خواهد بود و تغییرات عمده ای در کار دستگاه ها و برنامه های دولت پدید می آورد.
لوایح به ترتیب اهمیت به تصویب دولت خواهد رسید و سپس به توشیح شاه می رسد.
سه هیئت در وزارت راه ، راه آهن و اداره هواپیمایی مشغول کار شدند و قوانین و مقررات وزارت راه که با وضع امروز مطابقت ندارد نسخ می شود.
 
هر کس در هر مقام دزدی کرد باید مجازات شود
نخست وزیر در جشن سفارت مراکش پیرامون اصلاح قانون محاکمه وزرا گفت : هر کس در هر مقام دزدی کرد باید مجازات شود.
نخست وزیر همچنین گفت : اگر دزدها را بگیریم و فساد از بین برود ثبات بیشتر می شود.
نخست وزیر همچنین در رابطه با محاکمه وزیران و تهیه طرح مربوطه اظهار داشت : البته نباید به این کار ما رنگ سیاسی داد، منظور ما تنها وزیر نیست و می خواهیم بگوییم هر کس در هر مقامی باشد چه وزیر باشد و چه یک مستخدم جزء و ساده و عمله وقتی که دزدی کرد و یا مرتکب خطا شد باید تعقیب و مجازات شود. من معتقدم قانون باید در باره همه یکسان اجرا شود تا این نارضایی ها از بین برود.
 
پیش نویس اسناد قسط اول وام آلمان تا سه شنبه به تهران می رسد
امروز علی وثوق معاون نخست وزیر در مورد وام آلمان اظهار داشت : پیش نویس اسناد قسط اول این وام حداکثر تا سه شنبه پس فردا به تهران خواهد رسید و تسلیم مقامات سازمان برنامه خواهد شد.
البته 50 میلیون مارک قسط اول وام آلمان یک جا در اختیار ایران (سازمان برنامه) گذاشته نخواهد شد بلکه در حدود 20 میلیون تومان آن ابتدا پرداخت می شود، این رقم به مصرف خرید زمین های اطراف سد سفید رود که بر اثر انباشته شدن آب به زیر آب خواهد رفت و مخارج ضروری دیگر سد مزبور خواهد رسید.
برای این منظور حسابی در بانک ملی شعبه رودبار گشوده خواهد شد تا از طریق این بانک پول زمین ها در اختیار صاحبان آن قرار گیرد.
 
بازداشت یک مقام سابق شهربانی
طبق قرار دادستانی ارتش رئیس سابق اداره موتوری شهربانی به اتهام سوء استفاده بازداشت شد.
خبر دیگر این که امروز کسب اطلاع شد که از طرف قائمی بازپرس دیوان کیفر مهام، شهردار اسبق تهران نیز احضار شد. این احضار به دنبال گزارشی است که از طرف کارشناسان مامور در شهرداری نسبت به سوء استفاده در مسئله ساختمان میادین و آب نماها و آسفالت تهران به دیوان کیفر رسیده است.
 
حریق نفت در مشکین شهر
«کیهان » نوشت : در حریق قریق « ییلاق گل » که چند نفر از اهالی محل کشته شدند، وجود معادن نفت در اطراف مشکین شهر و فوران نفت و خروج گاز موجب حریق شده است.
در این حادثه زمینی به مساحت 80 هزار مترمربع در چند نقطع شکاف برداشته و آتش گرفته است.
 
روابط ایران و عراق بهتر خواهد شد
بامداد امروز عباس آرام سفیر کبیر ایران در بغداد با قدس نخعی وزیر امور خارجه ملاقات کرد و گزارشی از اقدامات و مذاکرات خود را با مقامات دولت عراق تسلیم وی کرد.
آرام قرار است طی دو روز آینده با نخست وزیر ملاقات کند و پس از بازگشت شاه از شیراز با وی نیز دیدار نماید.
« آرام » امروز درباره روابط ایران و عراق گفت : روابط دو کشور در حال حاضر خوب است و مقامات دو کشور برای رفع اختلافات موجود حسن نیت دارند و امیدواریم که مسائل مورد علاقه دو کشور به نحو احسن حل و فصل شود.
سرلشکر عبدالمطلب امین سفیرکبیر عراق در ایران نیز گفت : به زودی همه چیز به نحو احسن حل خواهد شد.
 

ارسال دیدگاه