مراکز دانشگاهی استان بوشهر به مهارت‌افزایی توجه بیشتری کنند

معاون استاندار بوشهر:

مراکز دانشگاهی استان بوشهر به مهارت‌افزایی توجه بیشتری کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مراکز دانشگاهی استان بوشهر به مهارت‌افزایی توجه بیشتری کنند.

مجید خورشیدی صبح دوشنبه در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اظهار داشت: علم و دانش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مجرای توسعه هر کشوری علم و دانش است.
وی با بیان اینکه توسعه‌یافتگی هر کشور منوط به ارتقای دانش‌آموختگی مردم آن کشور و جامعه است، اضافه کرد: دانشگاه محل و عامل تغییر جامعه است و هر تغییری در جامعه از دانشگاه می‌گذرد و دانشگاه جامعه را به سمت سعادت راهنمایی می‌کند.
خورشیدی با بیان اینکه مهارت‌آموزی دانشجویان می‌تواند جامعه را به سمت فردای توسعه‌مند حرکت دهد، ادامه داد: بیکاری در دانش‌آموختگان ما بالاتر از افرادی است که دارای مدارج علمی نیستند و این نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما باید بیشتر به جنبه‌های مهارتی توجه کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: کشور در بعد کمی در زمینه آموزش به اشباع رسیده است ولی در بعد مهارت‌آموزی شاهد کمبود هستیم و در برنامه ششم توسعه این موضوع دیده شده است.
وی افزود: بیکاری به عنوان یکی از مسائل مهم جامعه ما است و همه خانواده‌ها با آن درگیر هستند و متاسفانه در میان دانش‌آموزختگان این بعد پررنگ‌تر است و باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد و امیدواریم با تلاش مراکز دانشگاهی این مهارت‌افزایی فراهم شود.
خورشیدی با اشاره به اینکه بیکاری باعث بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی و سیاسی و امنیتی می‌شود، خاطرنشان کرد: استان بوشهر مزیت‌های بسیار زیادی دارد و با مهارت‌آموزی در ابعاد مختلف می‌توان زمینه توسعه استان و بهبود وضعیت اشتغال را فراهم ساخت.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز