تقسیم بودجه عوارض آلودگی بین استانی

تقسیم بودجه عوارض آلودگی بین استانی

٢٥ درصد سهم عوارض آلودگی‌های استان بوشهر به دلیل موقعیت منطقه صنعتی عسلویه به شهرستان‌های مهر و لامرد تخصیص می‌یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: یک چهارم از بودجه آلودگی ناشی از منطقه صنعتی عسلویه به شهرستان‌های مهر و لامرد اختصاص می‌یابد.
سعید محمودی بیان کرد: آلودگی در بوشهر به شدت شهرستان‌های جنوبی استان فارس را متاثر کرده است بنابراین با تلاش‌های صورت گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امور مالیاتی کشور، سهم عوارض آلودگی شهرستان‌های جنوب این استان تعیین شده و پیگیری‌های لازم برای منتفع شدن مردم منطقه از این عوارض انجام خواهد شد.
سعید محمودی افزود: سید محسن علوی نماینده مردم شهرستان مُهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کرده است تاثیر آلایندگی صنایع نفتی در عسلویه در شهرستان‌های لامرد و مُهر با جدیت پیگیری شود تا بیش از این حقوق مردم این شهرستان‌ها تضییع نشود و امکانات بهداشتی و درمانی در اختیار مردم این ۲ شهرستان قرار گیرد.
محمودی ادامه داد: همچنین تاثیرات آلایندگی منطقه پارس جنوبی از طریق ردیابی عناصر آلاینده هوا بر شهرستان‌های جنوبی استان فارس از سوی یک تیم کارشناس به صورت علمی بررسی شده و گزارش آن به رئیس سازمان محیط زیست ارایه شده است.
شهرستان‌های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله ۳۶۵ کیلومتری و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.

ارسال دیدگاه