مرزنشین قاچاقچی نیست

فرمانده مرزبانی کشور در بوشهر:

مرزنشین قاچاقچی نیست

فرمانده پلیس مرزبانی کشور با بیان اینکه مرزنشین قاچاقچی نیست گفت: نیاز است که به مرزنشینان آگاهی لازم با دستور کار قوانین موجود ارائه دهند تا آنها فریب قاچاقچیان حرفه ای نخورند که در استان بوشهر و شورای تامین استان این موضوع به عنوان یک مصوبه تصویب شده است.

سردار قاسم رضایی در پایان سفر دو روزه به استان، در نشستی خبری با تاکید براینکه وظیفه قانونی ما استیقای حقوق مرزنشینان است اضافه کرد: دو مطالبه مهم مردم مرزنشین اشتغال و ساماندهی تجارت مرزی است که خواسته بحقی می باشد، به همین منظور ساماندهی تبادل تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی باید به صورت قانونی فعال شوند.
 فرمانده مرزبانی ناجا همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مرزی خصوصا در استان های ساحلی، ورود شناورها به آبهای مرزی دیگر کشورهاست، اضافه کرد: برای استاندارد سازی شناورهای صیادی و تجاری، نصب ردیاب بر اساس قوانین بین‌المللی روی شناورها الزامی است و لنج‌ها باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.
سردار رضایی با بیان اینکه قاچاق موادمخدر به استان های ساحلی سومین چالش این مناطق است تصریح کرد: با مسدود شدن مرزهای شرقی روی قاچاقچیان، باندهای ترانزیت موادمخدر به سمت دریا سوق پیدا کرده اند که قطعا جمهوری اسلامی به تنهایی از عهده برخورد با این مافیا برنمی آید، از این رو چون آبهای عمان مشترک است، باید سایر کشورها نیز پای کار بیایند.
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون آخرین وضعیت مرزبان های گروگان گرفته شده اظهار داشت: طبق آخرین خبرهایی که داریم، مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروه های تروریستی در مرز پاکستان، در سلامت هستند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این اتفاق درخاک پاکستان رخ داده است دولت این کشور همسایه در تلاش است که هرچه زودتر زمینه آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را فراهم کند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز