مطالبه‌گری در جنوب استان بوشهر ضعیف است

معاون مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر:

مطالبه‌گری در جنوب استان بوشهر ضعیف است

معاون بودجه‌ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر به ویژه جنوب استان در زمینه مطالبه گری ضعف داریم باید افراد مطالبه گر تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی ظهر یکشنبه در همایش بزرگ فرهنگیان منطقه بردخون اظهار داشت: همگان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهیم به توسعه متوازن برسیم باید از سرمایه نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه این توسعه که زاییده آموزش و پرورش است، بهره ببریم.
وی با بیان اینکه ۱۶ سال در دانشگاه خلیج فارس معلمی کرده‌ام، افزود: برای توسعه و رفاه در جامعه هرکس نظر و پیشنهادی دارد که باید به صورت کارشناسی نقص‌ها و مشکلات را بیابیم و برای سرعت بخشی به حرکت نظام تعلیم و تربیت چاره اندیشی کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه دولت‌ها به آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، گفت: با توجه به همه محدودیت‌ها در سال گذشته، ۱۵.۵ درصد در آموزش و پرورش صرف شده و در سال ۹۸ نیز همین حدود اختصاص پیدا می‌کند اما بیشتر اعتبارات به حقوق اختصاص دارد و ۵ درصد صرف امور عمرانی می‌شود زیرا در کشورهای در حال توسعه دولت نیاز است در همه زمینه‌ها سرمایه گذاری کند که در استان بوشهر نیز به دلیل اهمیت و اولویت این حوزه اعتبارات ویژه ای به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.
درویشی اضافه کرد: بکوشیم علاوه بر آن چیزی که به بچه‌ها یاد می‌دهیم انتقاد کردن و مشارکت جمعی و احترام به حقوق دیگران را یاد دهیم چرا که این موضوع بر چیزهای دیگر اولویت دارد و به دلیل اینکه در استان بوشهر بویژه جنوب استان در زمینه مطالبه گری ضعف داریم باید افراد مطالبه گر تربیت کنیم.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: دانش آموزان از مسئولان بخواهند کاستی‌ها و ضعف‌ها را جبران کنند که نیاز است در جنوب استان فرهنگ سازی شود و مطالبه گری را نهادینه کنیم زیرا آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای این موضوع مهم است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز