دستگاه‌های دولتی استان بوشهر حق شکایت علیه یکدیگر در دستگاه قضایی ندارند

دستگاه‌های دولتی استان بوشهر حق شکایت علیه یکدیگر در دستگاه قضایی ندارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهربا بیان اینکه دستگاه‌های دولتی استان بوشهر حق شکایت علیه یکدیگر در دستگاه قضایی ندارند گفت:جایگاه محیط زیست در این عرصه مستثنی است بگونه‌ای که اکنون پرونده‌های قابل توجهی در دادگاه مطرح است.

مجید خورشیدی در نشست با فعالان سمن‌های زیست‌محیطی استان بوشهر حفاظت زیست محیطی را از عناصر مهم دینی، اجتماعی و زندگی انسان‌ها دانست و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌‌های مهم مدیریت استان رفع مشکلات زیست محیطی است که در این راستا در سفر استانی رئیس جمهور در اسفند ماه سال قبل نخستین مصوبه این سفر رفع مشکلات زیست محیطی شهرستان‌های هم‌جوار پارس جنوبی بود که تشکیل کارگروه مرتبط با محیط زیست استان بوشهر در دستور کار هیئت دولت قرار گرفت.

وی، با تاکید بر برخورد با عامل ایجاد مشکلات زیست محیطی افزود: رسیدگی به مشکلات زیست محیطی در استان بوشهر در اولویت قرار دارد و در این راستا شکایات گوناگون مطرح و پرونده‌های مختلفی تشکیل شده است.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه پشتیبان حفاظت محیط زیست و تاکید بر برخورد فراهم آورندگان مشکلات زیست محیطی هستیم تصریح کرد: با توجه به اینکه استاندار بوشهر تاکید بر جلوگیری از مطرح شدن شکایات و دعاوی دستگاه‌های دولتی استان بوشهر علیه یکدیگر در دستگاه قضایی است ولی جایگاه محیط زیست در این عرصه مستثنی است بگونه‌ای که اکنون پرونده‌های قابل توجهی در دادگاه مطرح است.

خورشیدی با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی در استان بوشهر در بخش‌های مختلف است خاطرنشان کرد: مشکلات زیست محیطی  در استان بوشهر در حوزه‌های بخش صنعت، پسماند و ورود فاضلاب به دریا است که در این عرصه‌ها اقدامات مهم و اساسی انجام شده است.

وی، با تاکید بر توجه به حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان رسالت مهم سمن‌های زیست محیطی گفت: ساماندهی پسماندهای صنعتی، شهری، روستایی در اولویت قرار دارد و  حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز