۳۲۰۰ نفر در استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

۳۲۰۰ نفر در استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:با آغاز آزمون‌های پایانی بیش از ۹۴ درصد از سوادآموزان استان در ارزشیابی پایانی دوره‌های مختلف سوادآموزی در سال جاری مشارکت می‌کنند.

غلامرضا دانش فر در جلسه ستاد امتحانات سواد آموزی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات پایانی دروه‌های مختلف سوادآموزی در سراسر استان، افزود: با آغاز آزمون‌های پایانی بیش از ۹۴ درصد از سوادآموزان استان در ارزشیابی پایانی دوره‌های مختلف سوادآموزی امسال مشارکت می‌کنند.

وی در تشریح عملکرد جذب سوادآموزی در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری تحصیلی بیش از ۳۲۴۰ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با یادآوری نکات مهمی به برگزار کنندگان ارزشیابی پایانی سواد آموزی گفت:پس از تشکیل ستاد امتحانات در هر شهرستان یا منطقه باید حوزه‌های امتحانی به صورت دقیق برای سواد آموزان مشخص شود.

دانش فر تصریح کرد:مکان حوزه‌های امتحانی مساجد، مدارس، ادارات آموزش و پرورش ومحل تشکیل کلاس‌ها می‌باشد.

وی هدف از ارزشیابی پایانی را ارتقاء کمی و کیفی آموزش دانست و بیان کرد: مهم‌ترین مسأله در ارزشیابی و سنجش پایانی برگزاری سالم امتحانات و تصحیح درست اوراق امتحانی است ازین رو بایستی مبنای همه کار‌ها مقرارات و دستورالعمل‌ها باشد.

معاون سواد آموزی استان بوشهر درادامه به دیگر برنامه‌ها برای ارتقاء کیفیت سوادآموزی اشاره‌ای نمود و ادامه داد: علاوه جذب آموزش اولیاء بیسواد دانش آموزان و بهره گیری بیشتر از مدارس و فرهنگیان، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی برای آموزش دهندگان مد مورد نظر قرار دارد.

دانش فر در پایان به برگزاری دوره تربیت مدرس در مردادماه سال جاری در شهر بوشهر اشاره‌ای نمود و گفت: دوره تربیت مدرس با حضور ۲۰ آموزش دهنده به نمایندگی از تمامی شهرستان و مناطق استان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز