استفاده از گامانایف آیکون برای درمان تومورهای مغزی در بیمارستان آجی بادم

استفاده از گامانایف آیکون برای درمان تومورهای مغزی در بیمارستان آجی بادم

تکنولوژي گامانايف آيکون با بهره‌گيري از دقت و ايمني و انعطاف‌پذيري فراوان، امکان درمان انواع تومورهاي مغزي را بدون درد و خون‌ريزي و با سهولت بيشتر براي پزشک و بيمار فراهم مي‌کند. سلب‌ مسئوليت: تحريريه‌ي زوميت در تهيه‌ اين محتواي تبليغاتي نقش نداشته و مسئوليتي در قبال صحت آن ندارد. تکنولوژي گامانايف آيکون مزاياي فراواني دارد و تيم پزشکي بيمارستان آجي بادم اين تکنولوژي را دقيق بررسي کرده است. آيکون گامانايف که پيشرفته‌­ترين نسل از تکنولوژي گامانايف است، با داشتن دقت و ايمني و انعطاف­‌پذيري فراوان، درماني با آسودگي خاطر بيشتر براي بيمار و پزشک ميسر مي‌کند.گامانايف آيکون با استفاده از تکنولوژي توموگرافي و رديابي سلول‌هاي سرطاني به‌وسيله­‌ي اشعه‌ي مادون‌قرمز (Infrared) در طول درمان با دقت يک‌هشتم ميلي‌متر، درماني بي‌خطر را به‌دنبال خواهد داشت و بدين‌وسيله سلامت بافت‌­هاي عصبي و سلول­‌هاي سالم مغز را تضمين مي‌کند. يکي از دلايلي که اين روش را به ايمن‌ترين روش درمان تومورهاي سرطاني تبديل کرده، تعيين دقيق تعداد جلسات درمان است که به دو صورت Single-Fraction يا Multiple-Fraction است. همچنين، در اين روش مشخص مي‌­شود يک سلول در چند مرحله به جداسازي نياز دارد. گامانايف آيکون برخلاف ساير روش­‌ها، نقشه‌ي درست و دقيق‌تري دراختيار پزشکان قرار مي‌­دهد. پروفسور کوراي اوزدومان (Prof. Dr. Koray Ozduman)، جراح مغز و اعصاب در بيمارستان آجي بادم ترکيه، معتقد است استفاده از اين روش مي‌تواند نقش بسزايي در درمان بيمار ايفا کند.

●  گامانايف آيکون چيست؟
گامانايف يکي از تکنولوژي‌هاي نوين پزشکي براي درمان اختلالات مغزي (اينترا کرانيال) با استفاده از پرتوهاي متمرکزشده گاما است که دقت ميلي‌متري دارد. در اين روش، پرتوهاي گاماي ساطع‌شده از صدها منبع کبالت را در نقطه‌اي متمرکز و هدف‌­گيري مي‌کند. پرتوهاي گاماي ساطع‌شده معمولا انرژي کمي دارند؛ ولي با متمرکزکردن صدها پرتو در يک نقطه، انرژي بسياري مي‌­توان به هدف (سلول سرطاني) مدنظر وارد کرد.
 
●  گامانايف آيکون براي چه درمانهايي استفاده ميشود؟
گامانايف براي درمان اختلالات مغزي طراحي و توسعه يافته است. همچنين، از آن مي‌توان براي درمان اختلال‌ها و ناهنجاري‌هاي جمجمه، عروق خوني، عصب مغز، چشم، پوست و ديگر بافت‌­هاي اطراف مغز استفاده کرد. درمان اختلالات و تومورهاي موجود در ديگر نقاط بدن نيازمند تکنولوژي‌هاي متفاوتي است. اين روش درماني (گامانايف) در بيشتر از سيصد مرکز درماني و روي بيش از يک‌ميليون بيمار در سراسر جهان استفاده شده و بدين‌ترتيب، به درماني استاندارد براي تومورها و اختلال‌هاي مغزي تبديل شده است. به‌طورکلي، از تکنولوژي گامانايف مي‌توان براي درمان پنج نوع از اختلال‌ها و تومورهاي مغزي استفاده کرد. علاوه‌بر استفاده از اين روش در درمان تومورها مغزي بدخيم (Malign Brain Tumors) مانند سرطان‌هاي متاستاتيک، گامانايف مي‌تواند روش درماني مناسبي براي انواع تومورهاي مغزي خوش‌خيم (Benign Brain Tumors)، کلاف عروقي (AVM)، اختلال‌هاي حرکتي چون پارکينسون و نورالژي عصب سه‌قلو و تومورهاي داخل چشم باشد.
 
●  مزاياي گامانايف چيست؟
نيازنداشتن به عمل باز در بسياري از تومورهاي مغزي
کاهش عوارض جانبي
نيازنداشتن به بيهوشي
درمان يک‌روزه و نيازنداشتن به بستري در بيمارستان
نياز‌نداشتن به دوره‌ي توان‌بخشي و ريکاوري
نيازنداشتن به برش و خون‌ريزي در سر برخلاف عمل­‌هاي باز
نيازنداشتن به اصلاح موي سر و نريختن مو بعد از عمل
افزايش مزايا و کاهش ناراحتي
بازگشت بيمار به زندگي روزمره در کمترين مدت
کاهش تشعشعات و کمترين حد رسيدن آن به بافت سالم
مراحل درمان با گامانايف
استفاده از فريم استروتاکتيک: فريم استروتاکتيک لکسل (Leksell) براي اعمال درمان با دقت ميلي‌متري و حساسيت فراوان روي سر بيمار نصب مي‌شود و نقاله‌ي زاويه­‌بندي‌شده دارد. در اين مرحله، براي از‌بين‌بردن درد از بي‌­حسي موضعي استفاده مي‌­شود. همچنين، در کودکان اين مرحله از درمان با حضور متخصص بي­‌حسي و درصورت نياز متخصص بي‌هوشي انجام مي‌شود. استفاده از ماسک: يکي از تفاوت­‌هاي گامانايف آيکون با مدل­‌هاي پيشين خود، قابليت استفاده از ماسک به­‌جاي فريم استروتاکتيک است که در طول درمان سر بيمار را به‌صورت ثابت نگاه مي‌دارد. اين قابليت امکان اعمال درمان در جلسات جداگانه در روزهاي مختلف را ممکن مي‌سازد. افزون‌براين، اين ماسک از ساختارهاي حساس مغز همچون عصب بينايي و سلول‌­هاي مغزي را محافظت مي­‌کند. درنهايت، استفاده از ماسک در مواقعي مناسب است که استفاده از فريم ريسک دارد يا ناممکن است.
  عکسبرداري از عصب مغز (Neuroradiological Imaging)
بعد از نصب فريم، با‌توجه‌به پاتولوژي بيمار، نوع عکس‌برداري مناسب براي بيمار انتخاب و انجام مي‌گيرد. در‌حال‌حاضر، از همه بيماران MRI گرفته مي‌­شود. در بيماران با ضايعه وريدي، بعد از نصب فريم، آنژيوگرافي نيز انجام مي‌­شود. در بيماراني که امکان انجام MRI وجود ندارد يا تومور با منشأ استخوان جمجمه دارند، معمولا از CT Scan استفاده مي‌شود.
 
  تصميمگيري دربارهي دُز اشعه (Planning of dosage)
با استفاده از نرم‌افزارهاي کامپيوتري ويژه، بافت‌هايي که بايد دُز اشعه‌ي راديوتراپي را دريافت کنند، با دقت مرزبندي و مشخص مي‌شوند. در تومورهاي مجاور به ساختارهاي حساس مغز، سيستم­‌هاي حساس محافظتي گامانايف آيکون از ورود پرتوهاي ساطع‌شده به بافت سالم از زواياي ديگر جلوگيري مي‌کند و بدين‌ترتيب، از آسيب‌رسيدن به بافت سالم جوگيري مي‌­کند. همچنين، نرم‌افزارهاي نقشه‌برداري از جمجمه (پلنينگ) نقش مؤثر و بسزايي در اين امر ايفا مي‌­کنند. در اين مرحله، بيمار مي­‌تواند در اتاق انتظار کارهاي دلخواهش را انجام دهد.
 
  مرحلهي اعمال درمان با اشعه
بعد از انجام نقشه‌­برداري (پلنينگ) و اتخاذ تصميمات مناسب براي درمان بيمار، مرحله‌ي اعمال درمان با اشعه‌ي گاما در بخش گامانايف فرامي‌رسد. مدت درمان ممکن است بين 15 دقيقه تا يکي‌دو ساعت به‌طول انجامد. اين مدت درمان به عوامل متفاوتي ازجمله اندازه‌ي تومور و مقدار دُز اشعه‌ي لازم براي تابش بستگي دارد.
 
  توموگرافي حين گامانايف
با استفاده از اين توموگرافي، کوچک‌ترين حرکات سر بيمار در حين انجام درمان گامانايف شناسايي مي‌شود. اين کار به‌منزله‌ي انجام درمان با دقت ميلي‌متري و تضمين ايمني بيمار انجام مي‌شود. از مزاياي ديگر اين تکنولوژي امکان‌­پذيرکردن انجام درمان با استفاده از ماسک است.
 
  نظارت بر بيمار در حين درمان
دستگاه گامانايف آيکون با استفاده از توموگرافي و اشعه‌ي مادون‌قرمز (Infrared) هرگونه حرکت احتمالي بيمار در حين درمان را تشخيص مي‌دهد و ثبت مي‌کند. در درمان‌هايي که به‌کمک ماسک يا فريم انجام مي­‌گيرد، توموگرافي محل دقيق و جمجمه‌ي بيمار و محل دقيق هدف مدنظر به‌منظور راديوتراپي در داخل جمجمه را به‌طوردقيق مشخص مي­‌کند. همچنين درصورت نياز، مي‌توان توموگرافي را در حين درمان تکرار کرد. در اين مرحله، کوچک‌ترين حرکات سر بيمار مانند حرکت سر هنگام تنفس ثبت و به‌وسيله‌ي تکنولوژي حساس به حرکت مادون‌قرمز تشخيص داده مي­‌شود. بدين‌ترتيب، به پزشک معالج اين امکان داده مي‌­شود با جزئيات دقيق‌­تري مراحل درمان را انجام دهد.
 
  انجام خدمات گامانايف آيکون در بيمارستان آجي بادم
بيمارستان بين‌المللي آجي بادم با بيش از 25 شعبه در سراسر ترکيه، تمامي خدمات گامانايف آيکون را به بيماراني ارائه مي‌دهد که قصد دارند به اين کشور سفر کنند. براي اطلاع از خدمات بيمارستان ACIBADEM با ما در ارتباط باشيد. ما به فارسي پاسخ‌گوي شما خواهيم بود.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز