زمین خواری 300 میلیاردی در "دشتستان"

زمین خواری 300 میلیاردی در "دشتستان"

فرمانده انتظامی استان از آزادسازی 20 هکتار اراضی ملی از دست زمین خواران به ارزش 300 میلیارد ریال در شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "خلیل واعظی"دربیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تصرف اراضی مرغوب ملی در شهر "برازجان" توسط افراد سودجو،کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دشتستان اقدامات خود را به صورت ویژه آعاز کردند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان متخصص، مشخص شد 5 نفر سودجو اقدام به تصرف 20 هزار مترمربع از اراضی مرغوب ملی در قالب قطعات 200 متری  به ارزش 300 میلیارد ریال در شهر برازجان کرده اند.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: نیروهای پلیس با هماهنگی قضائی 5 متهم به زمین خواری را در این رابطه شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.
سردار واعظی خاطرنشان کرد: انجام گشت زني مستمر بر اراضي ملي از سوي يگان حفاظت سازمان های مربوطه و برخورد قاطع دستگاه قضائي با متصرفين اراضي ملي، اتخاذ سياست هاي كيفري مناسب در برخورد با پديده زمين خواري، اطلاع رساني و بهره گيري از سيستم هاي اطلاعاتي، كدهاي رهگيري، نظارت و افزايش هزينه جرم در برخورد با زمين خواران را از راهکارهاي مهم پيشگيري از سوء استفاده افراد فرصت طلب از اراضي ملي دانست.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز