توسعه مناسبات بوشهر و قزاقستان

توسعه مناسبات بوشهر و قزاقستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان گفت: مناسبات فرهنگی و گردشگری بوشهر و قزاقستان گسترش می‌یابد.

محمد حسین ارسطو زاده در دیدار سفیر قزاقستان بیان کرد: در عصر کنونی تغییرات و تحولات زیادی در حوزه روابط مشترک بین‌المللی صورت پذیرفته ولی اشتراکات فرهنگی، تاریخی و ارزشی هنوز اعتبار خود را حفظ کرده است و می تواند نقش محوری را روابط بین کشورها و ملت‌ها ایفا کند.
وی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان بر حفظ و توسعه مبادلات فرهنگی دو کشور وگسترش این مناسبات تاکید کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: این استان می‌تواند به‌عنوان استان مقصد و معین در بین پنج استان جنوبی کشور باشد که برای اولین بار به‌صورت مستقیم تبادل گردشگر می‌کند و این کار باید از طریق بخش خصوصی دو کشور صورت پذیرد که این طرح مورد استقبال سفیر قزاقستان هم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین می‌توان با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و برپایی نمایشگاه‌های مختلف به زنده نگه داشتن این پیوند و نزدیک کردن فرهنگ‌ دو کشور کمک کرد.
سفیر قزاقستان نیز با برشمردن ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی گفت: با توجه به اینکه در قزاقستان مردم در زمستان دمای 20 درجه زیر صفر را تجربه می‌کنند آب و هوای معتدل استان بوشهر ظرفیت خوبی برای استفاده گردشگران این کشور است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز