جهان غرب به دنبال سقوط شخصیت زنان است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

جهان غرب به دنبال سقوط شخصیت زنان است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جهان غرب در شرایط کنونی به دنبال سقوط شخصیت زنان است تا از طریق آنان مردان را که تربیت یافته این بانوان هستند هم دچار انحطاط و سقوط کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در اجلاس مؤسسین هیأت امناء و مدیران حوزه علمیه خواهران استان بوشهر که با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد اظهار داشت: جهان کنونی به جهان تحریف و ابتذال واژه های انسانی تبدیل شده و اگر نگاهی به جهان غرب داشته باشیم، متوجه می شوید که دچار چه انحطاط فکری و اعتقادی است.
وی با بیان اینکه بخشی از تهاجم نرم جهان استکبار، تهاجم فرهنگی است افزود: این تهاجم مرز نداشته و دل ها و مغزها را مورد هدف قرار داده و در تلاش است با دگردیسی ذهنی انسان مسلمان را به انسانی غربگرا مبدل کند.
وی اضافه کرد: جهان غرب در شرایط کنونی به دنبال سقوط شخصیت زنان است تا از طریق آنان مردان را که تربیت یافته این بانوان هستند هم دچار انحطاط و سقوط کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: اسلام دین جهانی است و در دنیای امروز و در زمان غیبت ولی عصر عج این حوزه های علمیه هستند که جهان را نجات می دهند پس برنامه حوزه ها نیز باید جهانی و از افق انقلاب اسلامی باشد.
مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این اجلاس گفت: حوزه جریانی است که قرن ها فعال بوده اما حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب است.
حجت الاسلام بهجت پور افزود :۲۳ سال پس از تشکیل مدیریت حوزه، حوزه های علمیه به دو بخش خواهران و برادران با مدیریت مجزا تقسیم شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در کشور ۱۰۰ هزار طلبه خواهر فارغ تحصیل شدند ۱۷۰ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.
مدیر حوزه های علمیه کشورگفت: قالب طلبه های خواهر در سطح دو یعنی لیسانس، بخش قابل توجهی در ۱۲۵ محل رشته در سطح سه و تعدادی نیز در ۱۲۵ محل رشنه در سطح ۴ یعنی دکترا مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام بهجت پور بیان داشت: تعدادی از بانوان طلبه در زمینه زبان های خارجی فعال هستند و حتی به خارج از کشور هم اعزام می شوند.
وی گفت: این ارتباط دو سویه است به گونه ای که تعدادی از بانوان برای تحصیل و تعلیم درس های حوزوی از کشورهای دیگر و ملیت های مختلف در جامعه الزهرا حضور دارند.
۱۱ مدرسه علمیه در استان فعال هستند
مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز گفت: در استان بوشهر ۱۱ مدرسه علمیه خواهران داریم وهزار و۷۶۵ طلبه داشتیم که ۵۵۱ فارغ تحصیل و هزارو ۲۱۴ طلبه نیز در حال تحصیل هستند.
یوسفی افزود: از میان خواهران طلبه ،۸۰ حافظ قرآن، ۱۷۰ قاری قرآن، ۳۸۰ مبلغ قرآن و ۳۰۰ پژوهشگر قرآنی داریم و ۱۱۰ نفر از طلبه ها نیز به صورت جهادی در مدارس استان به عنوان مشاور فعالیت دارند.
 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز