3 نوشیدنی تایید شده برای کاهش فشار خون

3 نوشیدنی تایید شده برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا يک مشکل سلامت شايع در جهان است. در صورت عدم درمان، اين شرايط مي تواند عوارضي جدي به همراه داشته باشد که از مهم‌ترين آنها مي توان به حمله قلبي و سکته مغزي اشاره کرد.به گزارش گروه سلامت عصر ايران به نقل از "مديکال ديلي"، خبر خوب اين است که فشار خون بالا يا پرفشاري خون شرايطي قابل پيشگيري است. تغييرات ساده در رژيم غذايي و سبک زندگي مي توانند به کاهش خطر عوارض سلامت ناشي از آن کمک کنند. در همين راستا، کارشناسان سلامت به طور معمول کاهش مصرف نمک در وعده هاي غذايي روزانه را توصيه مي کنند. مصرف ميوه و سبزيجات بيشتر نيز مي تواند به مديريت فشار خون کمک کند. نوشيدني ها يکي از گزينه هاي راحت براي کاهش خطر فشار خون بالا و پرهيز از عوارض سلامت بالقوه ديگر هستند. سه نوشيدني که در ادامه به آنها اشاره شده است از پشتيباني پژوهش هاي علمي در اين زمينه برخوردار هستند.
 
●   چاي سبز
مطالعه اي در سال 2004 نشان داد که چاي سبز مي تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. پژوهشگران دريافتند مصرف بلند مدت چاي سبز يا حداقل 12 هفته نوشيدن آن فوايد بهتر در زمينه مديريت فشار خون را به همراه دارد.
 
●   آب چغندر
طي پژوهشي در لندن، پژوهشگران دريافتند که نوشيدن يک فنجان آب چغندر در روز مي تواند به حفظ سطوح عادي فشار خون يا بازگشت آن به اين سطح کمک کند. تيم پژوهشي آثار اين نوشيدني در 64 فرد مبتلا به پرفشاري خون را تجزيه و تحليل کردند. اثر مفيد چغندر بر فشار خون بالا به واسطه نوعي ماده شيميايي به نام نيترات شکل مي گيرد که به ميزان زياد در چغندر و ديگر سبزي هاي سبز برگ مانند کيل و کلم موجود است. به گفته پژوهشگران براي بهره‌مندي از فوايد چغندر نبايد آن را جوشاند. بخار پز کردن، کباب کردن و گرفتن آب چغندر گزينه هاي بهتري براي حفظ خواص سالم و لذت بردن از فوايد اين محصول هستند.
 
●   کامبوچا
کامبوچا حاوي پروبيوتيک هاي فراوان است. اين نوشيدني به واسطه کمک به حفظ جمعيت باکتري هاي خوب که از سلامت روده محافظت مي کنند، مشهور است. يک بررسي شامل نه مطالعه نشان داد که مصرف منظم پروبيوتيک ها براي بيش از هشت هفته مي تواند به حفظ سطوح عادي فشار خون کمک کند. ماست، کيمچي، ميسو و تمپه از ديگر غذاهاي تخمير شده هستند که فوايد سلامت مشابه با کامبوچا ارائه مي کنند.
ارسال دیدگاه