طرح "تابستانه کتاب" در بوشهر آغاز شد

طرح "تابستانه کتاب" در بوشهر آغاز شد

طرح "تابستانه کتاب" با هدف ارائه تخفیف های ۱۵ تا ۲۵ درصدی به علاقه مندان به مطالعه در بوشهر آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این طرح از روز (۲۵ تیرماه) با شعار "کتاب، همنشین دلنشین" آغاز و تا سوم مردادماه ادامه دارد.
فاطمه کرم پور افزود: ۱۰ کتاب فروشی در این طرح مشارکت دارند که از این شمار ۶ کتابفروشی در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها هستند.
وی ادامه داد: کتاب فروشی‌های "پاپیروس"، "خانه کتاب"، "کافه کتاب"، "کتاب سرای باران"، "کتابشهر بوشهر" و "کتاب سرای افشین" در مرکز استان و کتاب فروشی‌های "سیتک"، "خانه کتاب"، "خانه کتاب چیستا" و " کتاب سرای نیک" به ترتیب در شهرستان‌های عسلویه، دشتستان، جم و کنگان عضو طرح تابستانه کتاب ۹۸ در بوشهر هستند.
کرم پور بیان کرد: سقف خرید کتاب در این طرح برای هر خریدار حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده که خریداران می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را در چند نوبت و از چند کتابفروشی تهیه کنند.
وی افزود: ۲۵ درصد برای کتاب‌های تألیفی و ۱۵ درصد کتاب‌های ترجمه‌ای در کتاب فروشی‌های عضو طرح قابل اجراست.
کرم پور اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۴، در اعطای یارانه نشر تغییراتی ایجاد و به جای تخصیص یارانه به ناشران آن را به کتاب فروشی‌ها اعطا کرده که طرح‌های تابستانه، عیدانه و پاییزه کتاب بر همین اساس اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز