بوشهر نخستین پایتخت قرآنی در سال ۱۴۰۰ شد

بوشهر نخستین پایتخت قرآنی در سال ۱۴۰۰ شد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ یاد و ابراز امیدواری کرد این اقدام به نهادسازی‌های لازم برای رشد فرهنگ قرآنی در شهرستان و استان کمک کند.

عبدالهادی فقهی‌زاده در جلسه وبیناری معرفی شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی اظهار داشت: امیدواریم نخستین پایتخت قرآنی کشور بتواند جریان سازی های صحیح متصور و مورد نظر در حوزه ترویج معارف و سبک اندیشه و زندگی قرآنی را تقویت کند و به تقویت هویت دینی جوانان در این استان بیانجامد و با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایندگی ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر شاهد درخشش فعالیت های قرآنی در این استان باشیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفند سال گذشته از معرفی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور به عنوان یک فرصت طلایی برای معرفی فعالیت های قرآنی استان در سطح ملی و بین المللی یاد کرد و گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های بالقوه ای دارد که می‌تواند در آموزش برای دیگر مناطق الگو باشد.
فقهی زاده دی ماه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا از معرفی ۱۰ روستای قرآنی در هر سال خبر داد و گفت: بیش از ۳۵ هزار روستا با قابلیت های فراوان در کشور وجود دارد. درنظر گرفتیم هر سال ۱۰ روستای برتر قرآنی را بر اساس شاخصه های تعریف شده شناسایی و معرفی کنیم. باور ما این است که عنوان روستای قرآنی یک عنوان پربرکتی خواهد بود که در سال های بعد بر این روستاها خواهد ماند و اندک اندک به پایگاه های جدی تری برای ترویج گفتمان قرآنی و ساماندهی فعالیت های پراکنده قرآنی تبدیل خواهد شد.
بر اساس مصوبات انتخاب بوشهر پایتخت قرآنی ایران قرار شد تا شهرستان بوشهر به عنوان دبیرخانه پایتخت قرآنی ایران در سال ۱۴۰۰ فعال شود و بستر مناسب شبکه ارتباطی با دبیرخانه های پایتخت نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط دبیرخانه پایتخت قرآنی ایران در بوشهر با هماهنگی دبیرخانه مرکزی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ایجاد شود.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز