شماره خبر : 3113
منتشر شده در مورخ : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 22:59
دولت مسئله محور،مسائل معیشتی مردم را مسئله ای مهم بداند!  به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

دولت مسئله محور،مسائل معیشتی مردم را مسئله ای مهم بداند! به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

رئیس دولت و مسئولان در جلسات و دیدارها و بازدیدها سخن از رویکرد دولت در رفع مشکلات و موانع"مسئله نگری" را اعلام می‌دارند و برای حل مسائل راهکار و چاره اندیشی می‌کنند. 
حال  از دولت سیزدهم سوال این است که ؛ که آیا مشکلات معیشت و سفره های  مردم مسئله تلقی نمی‌شود که برای درمان آن چاره اندیشی و راهکار تعریف شود.؟
دولتی که کوچکترین مسائل استان‌ها و شهرستانها را در سفرهای استانی مسئله ای می نگرد و چاره و راهکاری برای برون رفت از آن برنامه ریزی و در زمانبندی معین رفع موانع می‌کند! 
آیا مشکلات فراروی مردم در معیشت و سفره های مردم که با قیمت های سرسام آور و سعودی فشارهای بسیاری را بر خانواده ها وارد می‌سازد را مسئله ای مهم در کشور نمی‌داند تا با اقدام و نظارتی برای مهار تورم،کنترل بازار و توان خرید مردم چاره اندیشی و راهکاری را ترسیم نماید.
 
رئیس جمهور محترم، 
وزرای محترم اقتصاد،رفاه و امور اجتماعی، جهاد کشاورزی و صنایع 
آیا صدای شکستن استخوان‌های مردم بالاخص اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پایین جامعه را نمی‌شوید که زیر بار فشار سنگین تورم و گرانی خرد می شود و توان خرید حداقلی های زندگی آنهم برای زنده ماندن و نه رفاه نسبی را هم ندارند به گوشتان نمی‌خورد.
مسئولان دولت مردمی،جامعه اسیر شعارگویی ها و گزارش‌های غیر واقع اقتصادی برابر با آنچه که مردم در سفره های خود دارند شده است و عملا با این گزارش‌های عجیب و غریب اقتصادی که رشد اقتصادی به این درصد رسیده است و اشتغال این درصد رشد کرده است ، فشاری مضاعف بر مردم تحمیل می‌کند. 
 
و بهتر آن نیست که تسکین جامعه را با مهار تورم و اقدامات نظارتی که سفره ها و درآمد مردم کشور ببینید و نه گزارش‌های کتابی مدیران دستگاه ها......
رئیس دولت مردمی ،مردمی که همراه همیشه و لبیک گوی دولت‌ها در نظام بودند و بیشترین مشارکت ها را در زمان نیاز کشور در عرصه های سیاسی، اجتماعی و داشتند و پرچم نظام را در برابر  دسیسه های دشمنان برافراشته نگه می‌دارند، شایسته بهترینها نیستند ؟ 
آیا بهترین‌های حکمرانی چیزی جز رضایت مردم در رفاه نسبی و حداقلی در تامین نیازهای اساسی چون سفره، آموزش، درمان و خدمات اجتماعی تعریف نمیشود؟ 
مردم انتظارت خود را از حکمرانان به حداقل رساندن و معیشت و اقتصاد ( درآمد برابر هرینه ها) را طلب دارند ، حداقل خدمات اجتماعی را مطالبه دارند ؟
در این آشفته بازار اقتصادی، سکوت و روزه مسئولان در بیان مسائل مردم جامعه بیشتر از اصل مشکل ( تورم و گرانی و....) فشار می آورد که نه خانه ملت  مطالبه گری می‌شود و نه دولت نیم نگاهی هر چند تسکین بخش برای جامعه توجه دارد ؟ 
انتظار است تا دولت مسئله محور برای مشکلات معیشتی و سفره های مردم چاره ای اندیشد و اقدامی و عملی نماید ؟ 
باشد تا در آینده نزدیک مردم مسئله مهم معیشت را از زبان دولت مردمی به عنوان مسئله بشوند و راهکاری برون رفت از مسائل را با اقدام عملی بر سفره ها ببیند و .....‌‌
 

برچسب ها : مشکلات معیشتی ریاست جمهوری عبدالرسول جوادی بالا جاده