جای خالی برنامه و طرح های حوزه گردشگری در شورای پنجم شهر خورموج

جای خالی برنامه و طرح های حوزه گردشگری در شورای پنجم شهر خورموج

با نزدیک شدن به پایان عمر شورای پنجم شهر خورموج به سراغ عملکرد این شورا در حوزه گردشگری می روم.

مهران غریبی

با ضعف نهادهایی همانند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان، شوراها و شهرداری ها بعنوان نهاد تصمیم گیر و اجرایی با داشتن بودجه های لازم و کافی قادر به ساماندهی گردشگری شهری خواهند بود.
با یک بررسی میزان اعتباری که شورای شهر خورموج در حوزه گردشگری طی ۴ سال گذشته مصوب کرده و شهرداری اجرا کرده به عدد تقریبی ۲ میلیارد ریال میرسیم.
عملکرد شورای پنجم شهر خورموج را در حوزه گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
برگزاری جشن های نوروزی به مدت ۵ شب طی دو سال( جشن هایی ضعیف با مجری و خوانندگان بوشهری و هزینه های هنگفت و کیفیت پایین!)، چاپ کتاب کودک با قیمت حدودی ۲۰ میلیون تومان (عددی  عجیب در زمانی که کاغذ هم ارزان بوده است)، راه اندازی مینی بوس گردشگری ( که با عدم استقبال مسافران روبرو شد).
با یک گشت و گذار در شهر متوجه می شوید که خورموج از محدود شهرهایی هست که همچنان موزه ندارد! شهری با این قدمت و دارای آثار متعدد تاریخی فرهنگی و... بدون حتی یک اتاق بعنوان موزه می باشد که یکی از وظایف شوراها و شهرداری ها نیز راه اندازی موزه، پلاتو، نگارخانه و این موارد می باشد.
اعضای شورای فعلی خورموج بارها وعده خرید و تملک منزل استاد مرادی و منازل قدیمی اطراف قلعه را داده بودند تا پس از تملک آنها را به موزه تبدیل کنند ولی عدم برنامه ریزی مناسب و اینکه این پروژه ها تبلیغاتی نبوده باعث شد به سرانجام نرسد!
طرح پارک جنب قلعه محمد خان دشتی قرار بوده به محلی برای اشتغال بانوان و جوانان در حوزه صنایع دستی تبدیل شود ولی با ضعف این دوستان به پارک لامپ ها و وسایل اسباب بازی تبدیل شد و خبری از اشتغال و معرفی صنایع دستی و حوزه گردشگری شهرستان نیست!
بافت قدیمی خورموج که نیاز به مرمت، حفظ و نگهداری دارد با حمایت شورا و شهرداری به آپارتمان و فروشگاه و... تبدیل شده است و هیچ اقدامی در جهت حفظ و نگهداری آنها صورت نگرفت.
ورودی های شهر خورموج که نیاز به طراحی و اجرای پروژه های زیباسازی باکیفیت دارد به آبشار های مصنوعی و... تبدیل شده است.
به جای اینکه در دو ورودی شهر بعنوان نمادی از شهر و مردمانش، پروژه های متعدد جهت زیباسازی صورت بگیرد، دره های متعدد نمادی از شهر شده است!
راه اندازی خانه های بومگردی در شهر خورموج پس از کرونا علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان برای شهرداری نیز درآمد دارد و یک منبع درآمدی خواهد بود.
نمایشگاه ها و جشنواره های سالانه صنایع دستی و گردشگری و موسیقی از مواردی بود که شورای پنجم به آن توجهی نکرد.
تعداد محدود برنامه ای که در ۴ سال اخیر اجرا شده است علاوه بر اینکه هزینه هنگفتی داشته از نظر کیفی نیز نامناسب بوده است و جا دارد شورای آینده هم از نظر کمیت و هم کیفیت به حوزه گردشگری توجه بیشتری نماید.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز