انیمیشن «همیاران انرژی» در بوشهر ساخته می‌شود

انیمیشن «همیاران انرژی» در بوشهر ساخته می‌شود

انيميشن آموزشي «همياران انرژي» به کارگرداني حميد حق جو هنرمند هم استاني با هدف فرهنگ سازي شيوه صحيح مصرف انرژي ساخته ميشود.

حميد حق جو کارگردان اين انيميشن در گفتگو با سيرنگ در اين خصوص گفت: «همياران انرژي» در سه قسمت ساخته ميشود و در حال گذراندن مراحل پس از توليد هستيم.

اين هنرمند انيماتور هم استاني با بيان اينکه دوبله اين کار انجام شده است، افزود: با پايان يافتن مراحل صداگذاري، موسيقي، جلوههاي ويژه و تدوين، اين انيميشن يک ماه ديگر از سيماي مرکز بوشهر روي آنتن ميرود.

حق جو با بيان اينکه اين انيميشن با هدف فرهنگسازي شيوه صحيح مصرف انرژي در خانه و کاهش هزينههاي انرژي ساخته ميشود، اظهار داشت: چهار شخصيت پدر، مادر، پسر و پدربزرگ نقش آفرينان داستانهاي اين اثر هستند که با اشتباه در شيوه مصرف انرژي مانند مصرف بي رويه و ... نکات مصرف بهينه انرژي با حضور «هميار انرژي» به آنها آموزش داده ميشود.

وي در خصوص عوامل سازنده انيميشن نيز گفت: عباس محمدي (مدير توليد)، حميد حق جو (کارگردان و انيماتور)، سعيده معصومي (دستيار کارگردان)، فاطمه زماني (نويسنده و مشاور پروژه)، حميد حق جو، سعيده معصومي و محمدعلي کنارکناري (مدل سازي، تدوين و صداگذاري) و حجت محمدي (مدير دوبلاژ) اين اثر هستند.

کارگردان و انيماتور «همياران انرژي» در پايان با بيان اينکه سعي شده است همه گروههاي سني مخاطب اين اثر باشند، يادآور شد: شخصيتهاي انيميشن لهجه بوشهري دارند و در فضاسازي نيز از المانهاي بومي استفاده شده است.

گفتني است حميد حق جو هنرمند هم استاني تاکنون انيميشنهايي مانند «اپيدمي»، «نگين»، «آنفولانزا»، «مرگ در مسير مدرسه»، «دوران»، «زوال» و... را ساخته و موفق به کسب تنديس و ديپلم افتخار بهترين انيميشن يازدهمين جشنواره منطقهاي سينماي جوان ايران و مقام اول مستند کوتاه در دومين جشنواره کشوري محيط زيست در آموزههاي رضوي شده است.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز