به روایت قصه ها

نوزدهمین جشنواره قصه گویی مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر برگزار شد

به روایت قصه ها

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر ، نوزدهمین جشنواره قصه گویی مراکز فرهنگی هنری کانون استان بوشهر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد .
در این مراسم که با حضور زهره عالی نسب مدیر کل کانون استان ، روحانی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بوشهر ، خانم دهقانی مسئول امور بانوان استانداری بوشهر ، خانم قربانی معاون عمرانی فرمانداری بوشهر و آقای شجاع مسئول امور فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد . مدیرکل کانون ، با بیان اینکه قصه ها می تواند نقش مهمی در آموزش و تربیت کودکان داشته باشد ، قصه ها و قصه گویی را منشاء عبرت و پرورش خیال و خلاقیت و قدرت سخنوری خواند .
عالی نسب ، با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث آنها را سرچشمه حکایت و پند و اندرز دانست و افزود : در قصه ها پیامها به صورت غیر مستقیم انتقال داده می شود و می توان گفت : قصه ها دروازه ای به شهر آموزش و تربیت هستند.
وی با اشاره به اینکه ذهن بشر از آغاز به قصه عادت داشته ، نهادینه شدن پیامها را در قصه ها از نکات مهم دانست .
مدیر کل کانون در پایان با اشاره به رسالت کانون پرورش فکری قصه را عاملی برای تمرین سخنوری ، پرورش تخیل و نهادینه شدن مسائل اخلاق برای کودکان و نوجوانان خواند.
گفتنی است در پایان این مراسم آرائ هیئت داوران قرائت شد که ؛ در بخش نوجوان از میان 40 نفر شرکت کننده 10 نفر برگزیده و به مرحله کشوری معرفی شدند.
در بخش آزاد نیز از تعداد 30 نفر شرکت کننده 5 نفر به مرحله کشوری را یافتند و در بخش مربیان از تعداد 35 نفر شرکت کننده 8 نفر به مرحله کشوری راه یافتند .
قابل ذکر است این مراسم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در سالن مرکز شماره 2 کانون استان برگزار شد. همچنین داوران این دوره از جشنواره را  خانمها سراجی ، سمیه رسولی ، زهرا جهان افروزیان و مهشید جهازی بر عهده داشتند.
 
ارسال دیدگاه