رونمایی از دیپلماسی زیست محیطی

رونمایی از دیپلماسی زیست محیطی

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به نقل از سهیل مهاجری اعلام کرد: مشکلات ناشی از ریزگردها در کشور به خصوص در غرب و استان بوشهر، توسعه بیابان وتخریب منابع طبیعی از جمله عوامل انتشار این کتاب است.
وی افزود: مشکل ریزگردها در استان بوشهر به یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی کشور تبدیل شده است و این اداره در موازات با پروژه های اجرایی به کارهای فرهنگی مرتبط در این زمینه نیز اهتمام دارد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر وسعت خسارتهای ناشی از پدیده گرد و خاک تنها محدود به تهدید زمینهای کشاورزی و مناطق صنعتی نیست بلکه با مختل کردن زندگی عادی شهروندان آشکارا تبدیل به یک تهدید جدی زیست محیطی شده و واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته است.
مهاجری اظهار کرد: همه دستگاهها باید برنامه های خود را برای مقابله با این پدیده ارائه دهند و تمام کوتاهی ها را به گردن عوامل بیرونی نیندازند.
وی اظهارکرد: در زمان حاضر 14 درصد کل مساحت استان بوشهر را بیابان تشکیل می دهد و همچنین 16کانون بحران فرسایش بادی در استان شناسایی شده است که برنامه های مهمی برای نهال کاری وکنترل آنها در دست اقدام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: در کتاب 'دیپلماسی زیست محیطی' هشدارهای جدی در زمینه ریزگردهای بیابانی داده شده است و تاکید نویسنده بر عزم ملی و دیپلماسی منطقه ای برای حل مشکل است.
وی گفت: دیپلماسی زیست محیطی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بحران ریزگردها باید به عنوان بخشی از سیاست خارجی کشور برای هم افزایی و همگرایی بیشتر بازیگران منطقه ای، شدت بخشیدن به اقدامات عملی بیابان زدایی و احیای و اصلاح کانون های بحرانی در این کشورها در قالب همکاری های فنی و کارشناسی ، شکل گیرد.

ارسال دیدگاه