تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین اولویت اصلی است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:

تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین اولویت اصلی است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: هم اکنون سند دانشگاه کارآفرین برای این دانشگاه تدوین شده و در این ارتباط با اولویت اصلی به دنبال ایجاد رابطه بلند مدت با واحدهای صنعتی و دستگاههای اجرایی هستیم.
به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز یکشنبه در هفدهمین جشنواره پژوهشی استان بوشهر افزود: برای تحقق این مهم تعامل با نهادهای بیرونی را بجد دنبال می کنیم و در این ارتباط با شرکتهای گاز، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت برق و آب وفاضلاب تعامل مناسبی آغاز کرده ایم.
وی در ارتباط با قراردادهای پژوهشی این دانشگاه بیان کرد: قراردادهای پژوهشی این دانشگاه در سال‌های 93 و 94 هر کدام به میزان 13 میلیارد ریال و در نیمه نخست سال جاری نیز 23 میلیارد ریال گزارش شده که با بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید این حجم از قراردادها را به میزان ایده آل افزایش دهیم.
مصلح در ارتباط با شاخص‌های پژوهش دانشگاه خلیج فارس نیز بیان کرد: در سه سال گذشته مقالات دانشگاه به نحو چشمگیری افزایش یافته تا جایی که در سال های 92، 93 و 94 شمار این مقاله ها به ترتیب به 267، 319 و 497 مقاله رسید و در این زمینه نسبت به سال 93 افزایش 55درصدی را تجربه کردیم.
وی ادامه داد: سرانه رشد مقالات علمی پژوهشی در دانشگاه خلیج فارس نیز حدود 2.2 است.
مصلح یادآور شد: دانشگاه خلیج فارس با وجود برخی چالش ها در همه شاخص‌های آموزشی و پژوهشی در سطح کشور وضعیت خوب و قابل قبولی دارد.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری اساسی در نوع توسعه رشته‌های دانشگاه بیان کرد: یکی از وضعیت هایی که در سطح دانشگاههای دنیا در حال شکل گرفتن است تبدیل آنها به دانشگاه نسل سوم است که در این ارتباط در چندسال گذشته یکسری اقدامات صورت گرفته ولی با توجه به اثرگذار نبودن مطلوب آنها باید جدی تر وارد عمل شویم.
مصلح، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آمار بیکاری کشور هم اکنون حدود 3.5 میلیون نفر و نرخ بیکاری نیز 12.7 درصد نرخ بیکاری است.
وی گفت: سالانه حدود 800 هزار نفر جویای کار جدید توسط دانشگاهها وارد بازار کار می شود و با توجه به اینکه یک اقتصاد موفق سالانه قادر به ایجاد 420 هزار شغل است اشتغال این شمار از افراد جویای کار یک برنامه ریزی صحیح و علمی را می طلبد.
مصلح افزود: نظام آموزش عالی در دانشگاه نسل جدید به جای تحویل دادن دانش آموخته به جامعه، باید شرکت دانش‌بنیان به جامعه تحویل دهد که این خود یک کمک مهم به اشتغال افراد جویای کار فارغ تحصیل دانشگاههاست.
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز