۲۰۰۰ سند خلیج فارس در مرکز اسناد ملی بوشهر جمع آوری شد

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر:

۲۰۰۰ سند خلیج فارس در مرکز اسناد ملی بوشهر جمع آوری شد

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: با توجه به جایگاه استان بوشهر در خلیج فارس ۲ هزار سند این منطقه استراتژیک در مرکز اسناد ملی بوشهر جمع آوری شده است.

غلامحسین نظامی در نشست بررسی روند فعالیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز دارای قدمت تاریخی است اظهار داشت: این ساختمان قدمت 110 ساله دارد و در دوره قاجار عمارت مسکونی رئیس و نائب رئیس بانک شاهی بوشهر بوده است.
وی با بیان اینکه مرکز اسناد ملی استان بوشهر دارای دو بخش اسناد و کتابخانه است گفت: 80 درصد ظرفیت این مرکز بر روی اسناد متمرکز شده و اسناد دستگاه اجرایی، سازمانها و اشخاص در این مرکز بایگانی میشود.
نظامی با اشاره به اینکه هیچ مدیر یا کارمندی حق امحاء اسناد و مدارک را ندتاکید کرد: 95 درصد اسنادی که در این مرکز نگهداری میشود دولتی است و شامل اسناد و مکاتبات دستگاههای مختلف اداری از جمله گمرک طی سالهای 1340 تاکنون است.
مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون 330 تن اوراق و اسناد بلااستفاده استان به فروش رفته است خاطر نشان کرد: 5 هزار مترمربع از فضای ادارات تخلیه شده تا نیاز به احداث ساختمان جدید برای اسناد نباشد.
وی از جمع آوری اسناد خلیج فارس در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با توجه به جایگاه استان بوشهر در خلیج فارس 2 هزار سند در زمینه خلیج فارس در مرکز اسناد ملی بوشهر جمع آوری شده است.
نظامی افزود:در این مرکز 20 هزار سند اهدایی مردمی نگهداری میشود که بخشی از آنها شامل اسناد ازدواج قدیمی و مصاحبه با ناخدایان کشتی است که به هند و آفریقا سفر میکردند.
وی با دعوت از دانشجویان برای تحقیق و پژوهش بر روی اسناد گفت: تاکنون اسناد زیادی را در اختیار دانشجویان رشته تاریخ قرار گرفته و از حضور دانشجویان دوره ارشد یا دکتری در رشته مختلف برای تحقیق و پژوهش بر روی اسناد ارزشمندی که در اینجا نگهداری میشودمورد استقابل قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز