عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال باید پیشگیرانه باشد

رئیس کل دادگستری بوشهر:

عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال باید پیشگیرانه باشد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: عملکرد و رویکرد شورای حفظ حقوق بیت المال با توجه به اهمیت و رسالتی که برعهده دارد، باید پیشگیرانه باشد و در این مسیر گام بردارد.

علی جمادی روز شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر افزود: همه افراد و آحاد جامعه در مقابل حفظ بیت المال مکلف هستند و در این زمینه باید بهترین عملکرد از سوی مردم و مدیرانی که تکلیف قانونی و شرعی دارند، ارائه شود.
وی اضافه کرد: در این ارتباط همدلی، وحدت و جمعی نگاه کردن به مسائل مربوط به حفظ حقوق بیت المال بیش از بخشی نگری اهمیت دارد.
جمادی با اشاره به اجرای طرح کاداستر (حد نگاری) اظهار کرد: با مستند سازی و داشتن اطلاعات از بسیاری تعرض ها بویژه دربخش زمین و عرصه های ملی پیشگیری می شود.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر در اجرای طرح کاداستر نسبت به دیگر استانها پیشرو است در این ارتباط برای پایان اجرای این طرح در زمان مقرر دستگاهها همکاری لازم ا انجام دهند.
دادستان کل استان بوشهر گفت: قانون طرح کاداستردر 12 بهمن 93 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مسئول اجرای آن نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که باید در مدت پنج سال با اجرای این قانون و حدنگاری همه سندهای موجود به صورت تگ برگ تبدیل شود.
علی حسن پور افزود: با توجه به گستردگی کار سازمان ثبت اسناد به تنها امکان اجرای این طرح کاداستر را ندارد و به همین دلیل همکاری سایر دستگاههای ذیربط در این زمینه لازم و ضروری است.
وی تاکید کرد: برهمین اساس دستگاههای اجرایی باید نسبت به تبدیل سندهای خود در زمینه املاک سازمانهای متبوعشان به سند تگ برگ اقدام کنند.
حسن پور گفت: با اجرای طرح کاداستر حدود املاک مشخص و از تجاوز و تعرض افراد سودجو نسبت به حقوق بیت المال جلوگیری می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: وسعت عرصه های این استان 2 میلیون و 300 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 800 هزار هکتار آن منابع ملی است.
اصغر پیرهادی افزود: برهمین اساس تاکنون یک میلیون و 124هزار هکتار از زمینهای ملی استان بوشهر جانمایی شده است و تاکنون برای 69هزار و 853هکتار معادل 17 سند ملی در این استان صادر شده است.
وی با بیان اینکه طبق ماده 11 قانون کاداستر تمام سندهای دفترچه ای تا سال 98 باید به سند تگ برگ تبدیل شوند، اظهار کرد: در استان بوشهر 600 هزار سند دفترچه ای صادر شده که تا پایان سال 94، 140هزار سند و در 10 ماه گذشته سال 95 نیز 25 هزار سند تگ برگ در این استان صار شده است.
پیرهادی اظهار کرد: براساس آمار موجود هنوز 435هزار جلد سند دیگر در استان بوشهربه صورت دفترچه ای وجود دارد که باید تا پایان 98 به سند تگ برگ تبدیل شوند در غیر اینصورت ازارائه خدمات به این افراد معذور هستیم.
وی در باره طرح شبکه شمیم گفت: در اجرای این طرح عملیات نقشه برداری و نقطه یابی دقیق به صورت همزمان با مدیریت سازمان ثبت انجام می شود و سه پایگاه ثابت در شهرستانهای گناوه، جم و دشتی برپا شده است.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز