احداث 96 مرکز بهداشت و جامع سلامت در استان

احداث 96 مرکز بهداشت و جامع سلامت در استان

استاندار بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی ها 176 مرکز بهداشت و جامع سلامت باید در این استان احداث شود که از این شمار تاکنون 96 مرکز احداث و بهره برداری شده است.

مصطفی سالاری روزسه شنبه درنشست هم اندیشی توسعه و اشتغال روستایی بخش بوشکان دشتستان افزود: مهم‌ترین کار ما این است که از امکانات بهداشتی، درمانی و ورزشی در روستاها بهترین استفاده را ببریم و دهیاران باید نظارت خوبی برای حفاظت از امکانات ایجاد شده در روستاها داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید پنج نوع نشست هم اندیشی در استان برنامه ریزی کردیم که اولین نشست هم اندیشی توسعه بخش‌ها در سال 93 بود، نشست دوم هم اندیشی توسعه شهرستان، سومین نشست اختصاصی برای 37 شهر استان همراه با فعالان مدنی و اجتماعی بود، نشست چهارم هم اندیشی توسعه استانی با موضوعات مختلف و پنجم هم اندیشی توسعه و اشتغال روستایی است.
وی بیان کرد: مسائل مربوط به هر شهرستان مستندسازی شده و به عنوان یک کتابچه به چاپ خواهد رسید و این کتاب سند راهنمای ما برای توزیع اعتبارات در سال آینده است.
استاندار بوشهر بیان کرد: در سفرهای وزرا به استان، این سند راهنمایی برای ما به منظور بیان مطالبات از وزرا خواهد بود.
سالاری با اشاره به تقدیر از دانش آموزان در نشست‌های هم اندیشی روستایی گفت: کسر 12 درصد از عوارض دهیاری ها با هدف تقویت بنیه علمی دانش آموزان انجام می‌شود زیرا کیفیت تحصیل فرزندان برای ما خیلی مهم است حتی این مساله از ساخت بزرگراه، زمین ورزشی و آب شیرین کن هم مهمتر است.
وی با قدردانی از دهیاران در زمینه همکاری برای هزینه کرد 12 درصد عوارض آلایندگی، بیان کرد: اعتبار کسر شده به شورای اسلامی بخش برگشت داده می‌شود و با نظر مدیران و نمایندگان هر بخش آن را هزینه خواهیم کرد.
استاندار بوشهر بیان کرد: 12 درصد عوارض آلایندگی نباید خرج کولر، دیوار کشی و ساخت و ساز در مدارس شود بلکه این اعتبار برای تشویق و ترغیب دانش آموزان به درس خواندن، کلاس فوق برنامه و تجلیل از معلمان و دانش آموزان نخبه شود.
سالاری با بیان اینکه در چند سال اخیر در سطح عمران روستایی کارهای خوبی انجام شده است، ادامه داد: دهیاران با فعالیت خوب خود انگیزه دادند تامنابع اعتباری را به روستاها اختصاص دهیم.
وی با اشاره به طرح دولت برای اشتغال روستایی گفت: دولت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را از طریق بانک های عامل صرف اشتغال روستایی خواهد کرد و از این میزان اعتبار دو هزار و400میلیارد ریال سهم استان بوشهر است که اگر استفاده مناسب کنیم بهره زیادی از این اعتبار خواهیم برد.
استاندار بوشهر به سه ماموریت مهم شناسایی استعداد و ظرفیت اشتغال زایی روستایی، شناسایی افراد مستعد در زمینه کارآفرینی و پیگیری مستمر طرح اشتغال زایی برای دهیاران در زمینه اشتغال روستایی اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به درخواست نمایندگان شهر بوشکان، اصلاح ورودی طلحه به عنوان یک نقطه حادثه خیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سالاری با اشاره به مشکلات برق در بوشکان گفت: پس از اجرای پست 132 کیلو ولت در ارم، پست برق بوشکان را هم اجرایی خواهیم کرد.
استاندار بوشهر اظهار داشت: طرح آبخیزداری و آبخوان داری بوشکان از محل اعتبارات خسارت سیل و اعتبارات سال آینده، اجرا می‌شود.
سالاری گفت: برای حل مشکلات آنتن دهی تلفن همراه در بوشکان، بر اساس تصمیم سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بوشهر اقدامات حفاری پس از تعطیلات نوروز انجام می‌شود تا مشکل آنتن دهی تلفن همراه در این شهر حل شود.
استاندار بوشهر افزود: ایجاد پاسگاه انتظامی در بوشکان با نظر شورای تامین شهرستان، تکمیل سالن اجتماعات و پرداخت خسارت سیل به کشاورزان از دیگر تصمیم هایی است که در بوشکان عملیاتی خواهد شد.
وی در ارتباط با بوم گردی، در بوشکان گفت: برای توسعه گردشگری روستایی، اگر خانه روستایی در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد 2 وام 180و 200میلیون ریالی برای ساخت و ساز واحد مسکونی با هدف گردشگری و کارمزد 4 درصد اختصاص خواهد یافت.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز