آزادی 123 زندانی جرائم غیرعمد مالی با 174 میلیارد ریال بدهی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خبر داد

آزادی 123 زندانی جرائم غیرعمد مالی با 174 میلیارد ریال بدهی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با مشارکت خیرین نیکوکار، به زودی 123 زندانی جرائم غیرعمد مالی با 174 میلیارد ریال بدهی آزاد می‌شوند.

علی جمادی پیش از ظهر امروز در آئین جشن گلریزان استان بوشهر اظهار داشت: با مشارکت خیرین نیکوکار، به زودی زمینه آزادی و برگشت 123 زندانی جرائم غیرعمد مالی با 174 میلیارد ریال بدهی به آغوش خانواده‌هایشان انجام می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته نیز همین تعداد زندانی جرائم غیرعمد با 184 میلیارد ریال بدهی با کمک مردم  خیر و پیگیری‌های ستاد دیه استان در کنار گذشت شاکیان از تمام یا بخشی از طلب‌های خود آزاد شدند.
 رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در همه این موارد شاهد تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط و کمک همنوعان هستیم به گونه‌ای که شاهد کاهش زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان شده است.
وی با اشاره به کاهش تخلفات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این ماه به دلایل مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی سبب کاهش بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی می‌شود که در کاهش میزان جرائم نیز تاثیر مستقیمی دارد.
جمادی ضرورت تغییر بخشی از قوانین به منظور حبس‌زدایی و تبدیل مجازات به غیرحبس را متذکر شد و افزود: حبس در جاهایی ضرورت پیدا می‌کند که سبب شود اختلال در روند طبیعی جامعه ایجاد شود و حضور فرد در جامعه مخاطراتی را به همراه داشته باشد.
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: بارها شاهد حبس افرادی با جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستیم که به دلیل ماهیت جرم و قوانین موضوعه چاره‌ای هم جزء حبس وجود ندارد در حالی که این افراد می‌توانند در جامعه منشاء ارائه خدمات مطلوبی هم باشند که با رفتن به حبس، جامعه‌ای از خدمات آنها محروم می‌شود ضمن این که زندان در جرائم غیرعمد، برای نان‌آوران خانواده می‌تواند مشکلاتی هم برای خانواده‌های آنها ایجاد کنند.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز