نحوه اجرای برخی قانون های مالیاتی نیازمند بازنگری است

نایب رئیس اتاق بازرگانی بوشهر:

نحوه اجرای برخی قانون های مالیاتی نیازمند بازنگری است

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: با توجه به اجرا نشدن دقیق برخی قانون های مالیات های مستقیم توسط مجریان این قانون در این استان در این زمینه به بازنگری نیاز است.

مختار قاسمی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات مالیاتی فعالان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: تردیدی نیست که مالیات باید تمام و کمال پرداخت شود اما این پرداخت ملزم به اجرای کامل و صحیح قوانین و مقررات مالیاتی، توسط مجریان مربوطه است تا با این کار حق و حقوقی از دولت و مودیان مالیاتی اجحاف نشود.
وی اضافه کرد: در این ارتباط به اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر پیشنهاد می شود برای اجرای دقیق قوانین و مقررات مالیاتی با ماموران مالیاتی زیر مجموعه خود، اعضای هیات های حل اختلاف اعم از قضات دادگستری عضو هیأت و نمایندگان سازمان و نمایندگان عضو هیات، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و غیره نشست های مکرر داشته و نسبت به حل و فصل این چنین مسائلی اقدام کنند.
قاسمی ادامه داد: نخستین مرحله رسیدگی به اعتراض مودیان مالیاتی برابر مفاد ماده 238 ق.م.م در اداره امور مالیاتی مربوط (ممیز کل) است که این ماده قانونی در اداره امور مالیاتی بوشهر به نحو مطلوبی اجرا نمی شود. وی یادآورشد: براساس مفاد این ماده در صورتی که مودی به برگ تشخیص اعتراض کند اداره امور مالیاتی مربوط مکلف است ظرف مدت 30 روز از تاریخ اعتراض، به موضوع رسیدگی ودر صورتی که اعتراض مودی وارد بود برگ تشخیص را حسب مورد رد و یا تعدیل کند.
وی گفت: در این زمینه چنانچه دلایل اسناد و مدارک ابرازی مؤثر نبود باید مراتب مستدلاً در برگ تشخیص منعکس و پرونده امر را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع شود که این امر مهم در اداره امور مالیاتی بوشهر انجام نمی شود و به محض اعتراض و یا ابلاغ قانونی، بدون رسیدگی در مرحله اول، پرونده را بطور مستقیم به هیات مربوطه ارسال می کنند.
وی یادآور شد: که اگر به این ماده قانونی عمل شود در مرحله نخست مدت رسیدگی یک ماه است و چه بسا تعداد زیادی از پرونده ها ظرف همین یک ماه در همان رسیدگی اولیه در اداره امور مالیاتی مربوط حل و فصل و نیاز به طرح شمار زیاد از پرونده ها در هیات های حل اختلاف که بسیار زمان بر و طولانی است نخواهد بود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز