فاز نخست پایانه کانتینری بندر بوشهر ۴۶ درصد پیشرفت دارد

معاون بنادر و دریانوردی بوشهر:

فاز نخست پایانه کانتینری بندر بوشهر ۴۶ درصد پیشرفت دارد

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فاز نخست طرح پایانه کانتینری بندر بوشهر در جزیره نگین ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسعود قاسمیان اظهار داشت: با توجه به اینکه محدوده ۵۰ هکتاری بندر بوشهر با وجود افزایش ۱۰ هکتار پاسخگوی توسعه این بندر نبود طرح توسعه آن در مجموعه جزیره نگین در قالب سه آیتم اصلی پایانه کانتینری، پایانه چند منظوره و اسکله کالای فله و مایع در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: محدوده جزیره نگین ۴۷۰ هکتار است که پروژه های پیش بینی شده در مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار اجرا می شود و مابقی نیز اراضی پشتیبانی هستند که مطابق با توسعه بنادر نسل سوم،  صنایعی با کاربرد مختلف در آن قرار می گیرد و پسکرانه استان را تا شعاع قابل توجهی پوشش می دهد.
وی افزود: توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دارای فازها و اولویت های برنامه ریزی شده ای می باشد که نخستین گام آن اجرای طرح پایانه کانتینری به طول ۳۰۰ متر و ۱۵ هکتار اراضی پسکرانه است که البته خوشبختانه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی صورت پذیرفته است.
قاسمیان یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی آن ۴۶ درصد است و حدود ۷۱درصد خرید مصالح ساختمانی و ۶۱ درصد شمع کوبی آن نیز انجام شده است.
وی افزود: روند اجرای فاز اول پایانه کانتینری هم اکنون مطلوب و انتظار است تا آخر شهریور ماه امسال به پایان برسد.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز