نامه وارده

بازتاب

نامه وارده

دوست و همراه همیشه ی ما مهندس خضر خلیلی در نامه ای کوتاه به سردبیر پیام عسلویه پیرامون دو موضوع مندرج در روزنامه شماره 716 اظهار نظر کرده اند . ضمن قدردانی از این دوست عزیر متن نامه ایشان و همچنین جوابیه سردبیر روزنامه را می خوانید :

علی آقای هوشمند
سردبیر توانای روزنامه عزیز پیام عسلویه
دوست ارجمند و پر احساس و وطن دوستم،
تیتر مرگ صیاد بوشهری توسط ماموران عربستان گذشته از اینکه یک اشکال کوچک نگارشی دارد از جهت دیگری نیز واجد اشکال است و آن هم عدم استفاده از لفظ شهید برای این هموطن عزیز و شریف مان است. اول اینکه یک هموطن بی گناه ایرانی طی یک عملیات هدفدار و برنامه ریزی شده نظامی بوسیله دشمن مدعی ایران کشته شده است. قانونا و عرفا این عزیز از دست رفته شهید است و لازم است تمامی پروتکل ها و تشریفات مربوط به شهدا در مورد ایشان رعایت شود. نکته مهم تر اینکه این شهید به همراه فرزند خود و چند قایق صیادی دیگر به هدف امرار معاش شرافتمندانه و تامین معیشت خود و خانواده به این سفر پر زحمت و سخت رفته‌اند و مطابق با تعالیم اسلامی و ملی ما " کل المجاهد فی سبیل الله " قلمداد می شوند و حتی اگر طی حادثه ای عادی هم جان تسلیم کرده بودند شهید بودند.
بنا بر این دلایل و دلایل سیاسی و اجتماعی دیگر لازم بود از عنوان شایسته شهید برای این صیاد مظلوم استفاده می کردید.
با شناختی که از شما دوست عزیز و روحیه وطن دوستی و احساسات عمیق و تعلقات خاطر جنابعالی به مدافعان سرزمین عزیزمان دارم تصور می کنم این اشتباه ظاهرا کوچک ناشی از کم دقتی یا معذورات رسمی دیگری باشد.
علی عزیز پیروز باشید و سرافراز.
مخلص شما
خضر خلیلی.
 
پاسخ سردبیر روزنامه
 
مهندس خلیلی عزیز
از این همه مهر و محبت ممنونم
و از اینکه ما را و روزنامه ی ما را می بینید، سپاسگزارم.
در مورد اشکال نگارشی در تیتر قتل صیاد بوشهری حق با شماست. این تیتر باید تغییر پیدا می کرد. از آنجا که کار انتشار روزنامه با شتاب خاص خود همراه است، متأسفانه بعضاً چنین ایراداتی ناخواسته پیش می آید. آن هم در روزنامه هایی چون ما که از یک سو با کمبود کادر تحریریه روبرو می باشیم، و از سویی دیگر به دلیل لزوم ارسال به موقع فایل روزنامه به چاپخانه های تهران، باید به کارمان شتاب بیشتری ببخشیم. اما با وجود این همه مشکل گریبانگیر، دلیلی نمی شود که ما نشریه را بعضاً با اشتباهاتی اینچنین به دست خواننده برسانیم.
و اما در مورد دوم  باز هم حق با شماست. هر کس که در راه معاش و تلاش برای زندگی بهتر خانواده و مردمش جان بدهد بی تردید شهید محسوب می شود. چه برسد به صیاد زحمتکشی که با این گرمای عذاب آور جنوب، پنجه در پنجه طوفان و دریا می افکند، و برای گردش زندگی خانواده این همه رنج و زحمت متحمل می شود، و در بدترین شرایط آب و هوایی، در دل تندبادِ دریا، بی گناه و بی دفاع کشته می شود.
به باور ما، بی تردید، این صیاد بوشهریِ کشته شده به دست عمله های جیره خوار سعودی، شهید است.
روحش شاد باد
مهندس جان باز هم  از شما  ممنون
محبتت را همچنان از ما دریغ مدار
قربان تو علی هوشمند
*این دو نامه پیش از این در کانال تنگسیر (خضر خلیلی ) منتشر شده است
ارسال دیدگاه