مجلس در برنامه ششم و بودجه سال 96 رویکرد مثبتی به نفع بودجه استان‌ها نشان داد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:

مجلس در برنامه ششم و بودجه سال 96 رویکرد مثبتی به نفع بودجه استان‌ها نشان داد

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم و بودجه سال جاری یک رویکرد مثبتی را به نفع بودجه استان‌ها نشان داد و عملی کرد.

سید کمال‌الدین شهریاری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: امیدوار هستم با تکیه‌ بر تجربیات و با استفاده از سوابق ارزنده وزرای زحمت‌‌کش و تلاش‌گر دولت یازدهم شاهد موفقیت‌های دولت در دوره دوازدهم باشیم.

وی افزود: انتظار می‌رود در این فضا، استان بوشهر و حوزه انتخابیه‌ام نیز در صحنه سازندگی و رشد، توسعه جدیدی شاهد باشند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم و بودجه سال 1396 یک رویکرد مثبتی را به نفع بودجه استان‌ها نشان داد و عملی کرد.

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی بخشی از بودجه‌های متمرکز 96 را استانی دیدند و سهم اعتبارات استانی را در بودجه افزایش دادند ادامه داد: مجلس بخشی از بودجه‌های متمرکز وزارتخانه‌ها را به نفع بودجه‌های استانی کاهش داد.

شهریاری بیان کرد: دومین اقدامی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم بودجه سال 96 انجام داد افزایش سهم اعتبارات و سهم فروش نفت از دو درصد به سه درصد بود که این رقم بسیار با ارزش است به‌طوری‌که اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه استان‌ها افزایش 100 درصدی پیدا کردند.

وی افزود: جمعیت استان بوشهر کمتر از یک و نیم درصد جمعیت کشور است اما اعتبارات استانی استان بوشهر نسبت به‌کل کشور 25 صدم درصد است که این افزایش از محل سه درصد سهم فروش نفت، مبلغ بسیار زیادی را به استان بوشهر اختصاص می‌دهد.

شهریاری تأکید کرد: این میزان اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر بر اساس شاخص‌های بسیار دقیقی توسط سازمان برنامه‌ و بودجه تعریف شد که برای ایجاد یک توازن و تعادل‌بخشی توزیع اعتبارات سهم شهرستان دشتی از جمع اعتبارات استان به هشت و نیم درصد افزایش پیداکرد که مقام پنجم در 10 شهرستان استان بوشهر را به خود اختصاص داد.

وی افزود: این رقم باعث شده رشدی برابر 105 درصد در اعتبارات شهرستان دشتی نسبت به سال 95 شاهد باشیم و چنانچه این اعتبارات تخصیص پیدا کند جهشی خوبی در تکمیل و اتمام پروژه‌ها در دست اجرا و شروع تعدادی پروژه می‌توانیم در این شهرستان شاهد باشیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر اساس ضوابط اجرایی بودجه، اولویت اعتبارات به  ترتیب به پروژه‌های به اتمام رسیده اما با مطالبه پیمانکاران، پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و در دست اجرا و پروژه‌هایی با مجوزهای لازم و دارای مطالعات کافی برای شروع است.

وی با بیان این‌که 25 درصد از کل اعتبارات شهرستان دشتی به بخش آب اختصاص داده شد، افزود: با توجه به بحران آب بخش آب اولویت اول پروژه‌ها را در شهرستان دشتی به خود اختصاص داده است.

شهریاری گفت: تکمیل راه‌های فرعی و روستایی، طرح سلامت، عمران شهری و طرح‌های روستایی در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارخانه سیمان مند از نظر پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است ولی طبق اطلاعی که دارم بهره‌برداری از آن شروع نمی‌شود به دلیل اینکه در کشور از نظر تولید سیمان برای مصرف داخل اشباع هستیم و این کارخانه سیمانی زمانی افتتاح می‌کنیم که بتواند بازار صادرات شناسایی و راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: صادرات سیمان مواقعی مقرون‌ به‌ صرفه است که حمل زمینی آن در کوتاه‌ترین فاصله تا بندر باشد و بتوانیم آن را در اسرع زمان به حمل دریایی تبدیل کنیم.

شهریاری بیان کرد: از طریق بخش خصوصی و سازمان بنادر به دنبال این هستیم تا بندر خور‌شهاب تنگستان طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شود تا سرمایه‌‌گذاری جهت راه‌اندازی آن انجام شود.

وی افزود: در حال مذاکره با بخش خصوصی و سازمان بنادر هستیم تا هر چه سریع‌تر امکان صادرات مواد معدنی را با ایجاد اسکله، آب‌خور و پس‌کرانه به همراه انبارهای روباز و رو بسته احداث کنند.

شهریاری افزود: راه دسترسی کوتاه به کارخانه سیمان، کارخانه آهک هیدراته در شمال خورموج و شرکت کربنات کلسیم دشتی امری مهم و ضروری است که هم‌اکنون از راه زمینی بوشهر که هزینه حمل آن زیاداست انجام می‌شود.

 وی با بیان این‌که مبلغ 10 میلیارد تومان از کمک‌های نفت برای راه خورموج، لاور دشت پلنگ و مبلغ 4 میلیارد تومانراه روستایی ناصری به شنبه دشتی اختصاص یافت تأکید کرد: چنانچه راه روستای زائرعباسی شهرستان دشتی به روستای خورشهاب تنگستان ایجاد شود باعث توسعه دو شهرستان خواهد شد و امکان صادرات محصولات کارخانه‌های سیمان مند، کارخانه آهک هیدراته و کربنات کلسیم دشتی میسر می‌شود.

شهریاری گفت: من روی این پروژه که از مطالبات دیرینه مردم دو شهرستان دشتی و تنگستان است اصرار و درخواست دارم که انتظار می‌رود فرماندار شهرستان دشتی و ادارات کل برنامه‌وبودجه و راه و شهرسازی عنایت ویژه‌ای روی این پروژه داشته باشند.

وی از اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر خواستار مطالعه این پروژه در اسرع وقت شد و افزود: در مرکز جهت جذب اعتبارات ملی کمک خواهیم کرد تا این پروژه به سرانجام برسد و محقق شود.


ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز