پرسپولیس دیلم بدون بازی صدرنشین شد/ وحدت پدیده شد

هفته دوم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر

پرسپولیس دیلم بدون بازی صدرنشین شد/ وحدت پدیده شد

 مرتضی خضری: هفته دوم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر با انجام شش بازی به اتمام رسید. پرسپولیس نوین برازجان به میدان نرفت تا باز هم پرسپولیس دیلم بدون انجام بازی به سه امتیاز برسد. این بازی انجام نشد ولی حواشی زیادی داشت. عباسی مرد اول و آخر پرسپولیس نوین از اینکه سه امتیاز این بازی بدون هیچ تشریفاتی به پرسپولیس دیلم داده شد به‌شدت ناراحت و ناراضی بود تا جایی که بهترین گزینه را برای تیمش انصراف از مسابقات دانست. در جم، کار جام جم در مقابل سپاهان بوشهر سخت شد و سه امتیاز به سپاهان رسید. جام جم ۲ بر ۱ مغلوب سپاهان بوشهر شد تا بعد از دو بازی هم‌چنان بدون امتیاز باشد. سیراف کنگان با پیروزی ۳ بر ۱ در مقابل پرسپولیس خورموج اولین برد خود را به دست آورد. وحدت پدیده بوشهر در دومین هفته هم پیروز از زمین خارج شد. شاگردان مهدی قنبری ۲ بر صفر سکان را مغلوب کردند. شاهین و پیام چغادک رقابتشان به سال‌های دور برمی‌گردد. دو رقیب سنتی شهر چغادک در لیگ برتر استان رقابتی سخت و جدی دارند. در دومین هفته شاهین با نتیجه ۲ بر ۱ پیام را شکست داد. آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان در هفته دوم با ۳ امتیاز کامل از میدان بیرون آمدند. این تیم در ورزشگاه تختی برازجان ۳ بر ۱ استقلال بنه‌گز را مغلوب کرد.
وحدت پدیده و سکان بوشهر در نیمه نخست زورشان به هم نرسید. شاگردان رضا نظرزاده در سکان یک نیمه دروازه خود را بسته نگه داشتند. بازی خوب شاهین مهرافشاری هافبک دفاعی سکان مهم‌ترین عامل در موفقیت خط دفاعی سکان بود. البته نوع حرکت بازیکنان وحدت پدیده هم به نتیجه به‌دست آمده در نیمه نخست کمک کرد. مهدی قنبری و شاگردانش بیشتر به فکر کنترل بازی در نیمه نخست بودند. در نیمه دوم بازی خوب محمد ره‌آورد در میانه زمین وحدت پدیده باعث شد تا وحدت پدیده برتری نسبی داشته باشد. حرکات خوب حسین غلامی از راست، کم اشتباه بودن سیدکاظم شجاع‌الدین در قلب خط دفاعی و تفکرات حسین محمودی در میانه زمین وحدت پدیده از این تیم در هفته دوم یک پیروز ساخت. وحدت ابتدا با گل سیدکاظم شجاع‌الدین پیش افتاد و گل حسین محمودی هم تضمینی برای سه امتیاز بود.
رضا نظرزاده سرمربی سکان بعد از این بازی گفت: در نیمه اول شرایط انجام یک بازی سالم وجود ندارد. گرما بی‌داد می‌کند و اکثر بازیکنان در زمین راه می‌روند. این شکل بازی سودی برای استان ندارد.
سپاهان در روزی که خوب بود در مقابل جام جم خوب نتیجه گرفت. در جم تیم جوانی که اکبر اختیاری روانه میدان کرد نتوانست پیروز هفته دوم شود. این تیم با میدان‌داری سیدعلی موسوی و گل علی غلامی در نیمه نخست پیروز بود ولی در نیمه دوم علی‌الرغم تلاش مهدی عمرانی در آخرین نقطه دفاعی نتوانست نتیجه را حفظ کند. شاگردان سعید مسیگر در نیمه دوم بازی خوب خود را با دو گل تکمیل کردند. مسیگر که به دنبال سه امتیاز این بازی بود در نیمه دوم تغییر تاکتیک داد و با کم کردن مدافع فشار بیشتری را بر روی دروازه میزبان وارد کرد و بالاخره رضا حسینی یکی از بهترین‌های این دیدار گل مساوی را برای مهمان به ثمر رساند. در این میان عملکرد اکبر قانع در درون دروازه سپاهان هم باعث شد تا این تیم با جرات بیشتری به حملات خود ادامه دهد. حسینی بعد از به ثمر رساندن گل فشار خود را بر روی مدافعان حریف بیشتر کرد تا جایی که خط دفاعی جام جم این بازیکن را در درون محوطه جریمه با خطا متوقف کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را حسین افشان‌مهر به گل دوم سپاهان تبدیل کرد. در این بازی فرهاد سعیدی و حسین خلیلی هم بازی خوبی انجام دادند.
اکبر اختیاری سرمربی جام جم این سه امتیاز را حاصل تلاش داور دانست و گفت: ما می‌توانستیم برنده این بازی باشیم ولی ضعف داور دلیلی شد تا بازی را در خانه واگذار کنیم. این شکل قضاوت پاشنه آشیل لیگ است.
شاهین چغادک در دومین هفته از لیگ برتر فوتبال استان حریف سنتی خود را مغلوب کرد تا شادترین تیم هفته دوم باشد. نتیجه بازی شاهین و پیام چغادک برای یونس آزرم‌نسب و مجموعه شاهین اهمیت زیادی داشت. شاهین در مقابل پیام با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. در این بازی امیررضا کرمی هافبک دفاعی پیام نود دقیقه جنگید ولی حریف حرکات تندو تیز و بدون نقص محمد خدری نشد تا داربی چغادک به سود شاهین خاتمه یابد. در نیمه نخست این دیدار ابتدا حسین حیدری دروازه پیام را باز کرد و در ادامه هم محمد خدری موفق به گلزنی شد. در نیمه دوم حفظ نتیجه برای بازیکنان و کادر فنی شاهین اهمیت داشت که به هدف خود رسیدند. محسن بردستانی و شاگردانش هم برای جبران در نیمه دوم تلاش زیادی کردند اما تنها یک بار موفق به گلزنی شدند.
به احتمال فراوان از هفته سوم رضا ستوده به عنوان مربی هدایت شاهین را به عهده خواهد گرفت.
در ورزشگاه تختی برازجان آبی‌پوشان تنگ زرد دشتستان برای اولین بار میزبان تیمی از لیگ برتر استان بودند. شاگردان اصغر صیادی در روزی که مصیب ورزندی قابل مهار نبود به سه امتییاز حساس در مقابل استقلال بنه‌گز دست یافتند. در نیمه نخست این دیدار مصیب ورزندی در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. این ضربه را حسین حسن‌زاده به گل تبدیل کرد. با آغاز نیمه دوم ورزندی برای گل دوم هم خیز برداشت و موفق به گلزنی شد. کمیل کریمی‌زاده بعد از گل دوم میزبان، یکی از گل‌ها را پاسخ داد ولی حمید عبدویی نگذاشت فاصله کم شود. شاگردان مجید حیدری در دقایق پایانی برای گلزنی بی‌قراری زیادی داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا آبی‌پوشان، آبی‌های بنه‌گز را بدون امتیاز راهی خانه کنند.
سیراف کنگان در یک بازی برتر ۳ بر ۱ پرسپولیس خورموج را شکست داد. شاگردان احسان رحیمی سابقه شکست‌های متوالی را در خانه دارند؛ این تیم وقتی در ابتدای بازی به دلیل ناهماهنگی در خط دفاعی گل اول را روی ضربه علی فقیهی بهترین بازیکن پرسپولیس در این دیدار دریافت کرد خیلی زود خطر را هم احساس کرد. تغییر سریع برنامه و حملات مداوم باعث شد تا سیراف به سه امتیاز این بازی رسید. این تیم ابتدا با ضربه پنالتی غلامعباس سماچی بازی را مساوی کرد. در نیمه دوم حملات سیراف جدی‌تر شد و بار دیگر سماچی میزبان را به گل رساند. در دقایق پایانی رضا رضایی گل سوم سیراف را زد تا خیال احسان رحیمی برای کسب سه امتیاز راحت شود.
در این دیدار غلامعباس سماچی یک پنالتی را گل نکرد اما دو گل زد تا بهترین بازیکن این بازی باشد.
 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز