انتقاد نماینده دشتی و تنگستان از

انتقاد نماینده دشتی و تنگستان از

عدم اجرایی شدن پروژه‌های آبی در استان
 
نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی از اجرا نشدن طرح‌های آبرسانی در این شهرستان‌ها به ویژه آب شیرین کن دلوار انتقاد کرد.
 سید کمال الدین شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر نیرو گفت: استان بوشهر و از جمله شهرستان‌های دشتی و تنگستان از نظر آب آشامیدنی در وضعیت بحرانی به سر می‌برند و به علت تداوم گرما، این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از دو سال گذشته برای تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، ایجاد چندین سد و آب‌شیرین‌کن دلوار در دستور کار قرار گرفت و بیش از یک سال از کلنگ زنی این طرح‌ها می‌گذرد، اما هنوز اجرای آن‌ها آغاز نشده است.
شهریاری ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته سرمایه‌گذار طرح آب‌شیرین‌کن دلوار به علت بالا رفتن قیمت ارز از انجام دادن تعهدات در قرارداد سر باز زده و ضرورت دارد وزیر نیرو به موضوع یاد شده رسیدگی کند تا هر چه سریعتر آب شیرین کن دلوار به نتیجه برسد.
یادآورمی‌شود، عملیات اجرایی طرح آب شیرین کن دلوار با ظرفیت نمک زدایی و شیرین سازی ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز، ۳۰ شهریور پارسال آغاز شد.
قرار بود این آب شیرین کن با سرمایه گذاری اولیه ۲۱۰ میلیارد ریال در مدت ۱۸ ماه ساخته شود تا ۲۸ هزار نفر از آب تولیدی آن بهره‌مند شوند.
وزارت نیرو مجوز ایجاد ۹۷ هزار مترمکعب آب شیرین کن در استان بوشهر را صادر کرده، اما تاکنون دو آب شیرین کن هر کدام به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در بوشهر و کنگان به بهره برداری رسیده است.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز