بازنشستگان بوشهری ، خراب خانه امید

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر از برنامه های این صندوق می گوید

بازنشستگان بوشهری ، خراب خانه امید

 

 پیام عسلویه : مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر در نشست با خبرنگاران حضور یافت تا به تشریح برنامه روز خانواده و تکریم بازنشستگان بپردازد
داریوش كشتكار با بيان اين كه  25 ذی الحجه روز خانواده و تكريم بازنشستگان نامگذاري شده است ، اظهار داشت : به همین مناسبت برنامه های خاصی در جهت حفظ كرامت بازنشستگان و تجليل از اين فرهيختگان. تدارك ديده ايم.
وي اضافه كرد: شنبه 10 شهريورماه نيز با عنوان بازنشستگي و ايثار از بازنشستگان ايثار تجليل خواهيم كرد.
این مقام مسئول با تأكيد بر اين موضوع كه جامعه امروز شديداً به ترويج فرهنگ ايثارگري  نیاز دارد، افزود: ما برآنيم به منظور ترويج فرهنگ ايثار، با همراهي نهادهاي مردم نهاد بازنشستگي، كارگاه تاريخ شفاهي دفاع مقدس را برگزار كنيم و در این راستا از خاطرات شفاهی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای ثبت و ضبط تاریخ هشت سال دفاع مقدس استفاده ببریم .
وي همچنين به نقش و جايگاه بانوان فرهيخته بازنشسته اشاره داشت و گفت: روز يكشنبه 11 شهريورماه مراسم تجليل از 6 بانوي برجسته در شاخص هاي مختلف كارآفريني، علمي پژوهشي و فعاليت هاي عام النفعه را خواهيم داشت.
کشتکار  افزود: روز دوشنبه 12 شهريورماه تحت عنوان ورزش و طبيعت نامگذاري شده است كه به همين منظور ساعت 7 صبح برنامه ورزش صبحگاهي با حضور بازنشستگان در پارك حاشيه بزرگراه امام علي را در برنامه داريم و در ادامه نيز با هماهنگي اداره كل منابع طبيعي كاشت نهال حرا توسط بازنشستگان انجام خواهد شد.
وي همچنين اضافه كرد: روزسه شنبه 13 شهريورماه روز بازنشستگان و فرهيختگان نيز قرار است با همكاري اداره كل آموزش و پرورش دشتستان از فرهيختگان بازنشسته فرهنگي دشتستا ن تجليل گردد.
كشتكار در ادامه روز چهارشنبه 14 شهريورماه را روز بازنشسته و رسانه و روز پنج شنبه 15شهريورماه را روز خانواده و تكريم بازنشستگان عنوان كرد و ادامه داد: در اين روز از 6 نفر بازنشسته استاني در شش محور علمي- فرهنگي، كارآفريني، فعاليت هاي اجتماعي و عام المنفعه، فرهنگ و هنر، ورزش و ايثار تجليل خواهد شد.
رئيس صندوق بازنشستگي كشوري در استان بوشهر در ادامه اين نشست با بيان اينكه 14 هزار و سيصد و هشتاد بازنشسته در استان داريم افزود: از اين تعداد دو هزار و سيصد متوفي هستند كه وراث آنها حقوق مستمري دريافت مي كنند.
وي افزود: اين در حالي است كه سالانه 800 نفر بازنشسته به آمار فوق اضافه مي گردد كه امسال نيز بيشتري آمار مربوط به بازنشستگان فرهنگي است.
ايشان همچنين از برخي اقدامات رفاهي صندوق بازنشستگي كشوري به بازنشستگان خبر داد و گفت: تسهيلات ضروري (در قالب وام) 5 ميليون توماني كه هر ساله با سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه بدون ضامن و مراجعه به بانك به بازنشستگان اعطاء مي گردد.
وي اختصاص تورهاي سياحتي زيارتي به بازنشستگان كشوري را از ديگر  خدمات رفاهي به اين قشر برشمرد و اظهار داشت: در همين راستا مبلغ 370 هزارتومان به يك نفر بازنشسته و يك نفر همراه ازاعضاء‌خانواده ايشان كه او را در اين سفر همراهي مي كنند اختصاص خواهد يافت. وي افزود: هر بازنشسته در طول دوران بازنشستگي سه بار مي تواند از اين كمك هزينه سفر استفاده كند.
وي به مهمترين خواسته بازنشستگان كه مساله درمان است اشاره كرد و گفت: بازنشستگان در زمينه درمان، هزينه هاي زيادي متحمل مي شود كه صندوق در نظر دارد با توجه به اين نياز و استفاده از بيمه هاي تكميلي اين مشكل را تا حدودي رفع نمايد.
 كشتكار همچنين به همسان سازي حقوق بازنشستگان اشاره كرد و افزود: هم اكنون صندوق بازنشستگي كشوري به 14 هزار و سيصد و هشتاد نفر ماهيانه مبلغي حدود 31 ميليارد تومان حقوق پرداخت مي كند. اين در حالي است كه 70 درصد اين افراد، حقوق بازنشستگي زير دو ميليون تومان را دريافت مي كنند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با تاکید بر  ایجاد خانه امید بازنشستگان در استان بوشهر گفت: در تمام استان‌ها به جز دو استان بوشهر و البرز خانه بازنشستگان وجود ندارد که ایجاد چنین مکان‌هایی مهم و ضروری است.
کشتکار با تاکید بر مشارکت شهرداری بوشهر بر واگذاری قطعه زمینی در مرکز شهر برای ایجاد خانه امید ویژه  بازنشستگان تصریح کرد: اعتبار ساخت خانه امید ویژه بازنشستگان به میزان 15 میلیارد ریال تخصیص یافته و تنها در انتظار واگذاری زمین در یکی بوستان‌های مرکز شهر بوشهر به میزان 500 متر مربع هستیم.
وی با بیان اینکه در خانه امید مجموعه فرهنگی و تفریحی ایجاد می‌شود خاطر نشان کرد: واگذاری وام ویژه بازنشستگان بدون ضامن مورد توجه است که سال گذشته 128 میلیارد ریال  وام 4 میلیون تومانی به 3200 نفر پرداخت شد و امسال این رقم به 5 میلیون تومان افزایش یافته است.
کشتکار ، در پايان تأكيد كرد صندوق بازنشستگي نيز همچون بحران آب و محيط زيست، يكي ديگر از بحران هاي اصلي كشور است كه عوامل متعددي دارد ؛ از جمله ايجاد بار مالي و تعهدآور 28 قانون وضع شده بدون كارشناسي در طول 40 سال گذشته كه حدود چهارصدهزار ميليارد تومان بار مالي براي صندوق در پي داشته است و يا اينكه وجود حاكميت ساختاري موجب شده كه اولويت سياست بر اولويت بيمه اي ارحجيت داشته باشد و يا پرداخت نكردن به موقع كسور باز نشستگان از سوي دولت به صندوق از جمله اين عوامل است كه در پديد آمدن اين بحران نقش داشته اند.



 
 

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز