اولویت اشتغال  در عسلویه باید با بومی ها باشد

روحانی در آیین افتتاح پروژه‌های پتروشیمی پارس جنوبی :

اولویت اشتغال در عسلویه باید با بومی ها باشد


رئیس‌جمهور گفت: در جنگ اقتصادی، بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی در خط مقدم مبارزه با تحریم دشمنان هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ظهر روز گذشته  در آیین افتتاح چند طرح جدید پتروشیمی در عسلویه اظهار داشت: هرکاری که باعث حرکت ما به سمت خودکفایی، اقتصاد مقاومتی، ارزآوری بیشتر و اشتغال شود مایه افتخار است. صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در طول بیش از ۱۰۰ سال گذشته نه‌تنها در تولید کشور بلکه حتی در تحولات مهم سیاسی کشور هم تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: در همه حوادث تاریخ سیاسی کشور ما در طول دهه‌های گذشته، کارکنان، کارگران، مهندسان نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده اند و کمتر حادثه مهمی در کشور است که نام این عزیزان در آن آشکار و روشن نباشد. در سال ۵۷ انقلاب وقتی پیروز شد که صنعت نفت در کنار انقلابیون قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس هم اگر کارکنان پرتلاش این صنعت نبودند، به راحتی مردم از انرژی مورد نیازشان محروم می شدند و نه تنها حرارت و روشنایی از خانه های مردم می رفت، بلکه ابزار جنگی ما هم به حرکت در نمی آمد.
روحانی ادامه داد: در دورانی که مسئولیت پدافند هوایی را بر عهده داشتم، هرکجا بمباران می شد در ساعات اولیه برای بازدید به محل می‌رفتیم و آنجا می‌دیدم که همه کارگران و مهندسین بعد از بمباران وارد شده اند و همه توان خود را به کار می بستند تا حرکت انرژی به حالت اول خود بازگردد.
رئیس جمهور افزود: اگر همه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور ایجاد شود، منافع بسیاری نصیب ملت ما می شود. من از همه کسانی که امروز موجب شده اند این خبر خوب یعنی افتتاح سه پروژه صنعتی به مردم برسد تشکر می کنم. الحمدالله به موفقیت های بسیار خوبی دست یافته ایم که قابل توجه است.
روحانی با اشاره به مسائل اقتصادی و تحریم ها اظهارداشت: امروز روز جنگ اقتصادی و جنگ روانی دشمنان در برابر ملت ایران است. در خط مقدم این جنگ، بخش هایی قرار دارد که بار اقتصادی بر عهده آنها است و بخش نفت و گاز و پتروشیمی خط مقدم مبارزه با تحریم دشمنان است. ما با تلاش کار خود را ادامه می دهیم و نفت و گاز و پتروشیمی را تولید و صادر می کنیم.
وی با اشاره به بازار ثانویه ارز که به تازگی تشکیل شده است، گفت: پتروشیمی نقش عمده ای را در تامین ارز بازار ثانویه کشور بر عهده دارد. این نشان می دهد افرادی که در این صنعت کار می کنند در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند. دشمن از این راه می خواهد به کشور فشار وارد کند و مردم را با مشکل روبرو سازد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بخش های دولتی گفت: هر واحدی که به ثمر می رسد و افتتاح می کنید را باید به سرعت در بورس ارائه و آن را واگذار کنید.
روحانی با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست افزود: قراردادی که امروز، برای بهره برداری از گازی که در مشعل پالایشگاه ها سوخته می شود، به امضا رسید، قرارداد بسیار خوبی است که باعث می شود آلودگی محیط زیست کمتر شود. ما باید به فکر مردم باشیم تا آنها راحت تر زندگی کنند و آزار نبینند.
رئیس جمهور بیان کرد: این مناطق و به ویژه عسلویه مرکز گاز و سوخت کشور است. پس مردم بومی این مناطق باید بیش از دیگران از پیشرفت های اقتصادی بهره ببرند. من بارها گفته ام که در واگذاری کار اولویت باید با مردم بومی منطقه باشد. در ابتدای دولت به آقای زنگنه گفتم که چند کار را باید با جدیت پیگیری کنید. اولین مسئله گازرسانی به روستاها بود که خداراشکر در دستور کار قرار گرفت و در این ۵ سال بیش از ۳ هزار روستا گازرسانی شد.
وی افزود: گازرسانی به شهرها یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که با جدیت پیگیری کردیم و فروش نفت در خارج از خلیج فارس و در جزیره جاسک مسئله بسیار مهم دیگری است که باید انجام شود زیرا بسیار مهم و استراتژیک است.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز