مطالبه ی مردم دشتستان، فرماندارتوانمند بومی است

مطالبه ی مردم دشتستان، فرماندارتوانمند بومی است

مهراب شاد
دشتستان، دیاری که چون نگین بر پیکره استان بوشهر می درخشد و به درازای وسعت تاریخ با دشتهای پهنه در پهنه و نخلستان ها سر به آسمان کشیده و کوهساران غرور آفرین خود برابر آفتاب سینه سپر کرده و در سپهر این سرزمین اهورایی جلوه می کند.
وجه تسمیه بزرگ برای آن نه تنها به سبب وسعت سرزمینی که به سبب بزرگی و نامداری مردمانش در طول اعصار است، از کاخ های هخامنشی نشین تا مبارزان دشتستانی شاه خان زند، از حماسه شیرزنان و مردان لرده، از غضنفر غیرتمند تا آیت الله مجاهد و اعتصامی، از شهید دیپلمات صادق گنجی تا شهیدان همرزم شهید چمران و حماسه های تخریب چیان جان بر کف خود که همگی جلوه هایی از عزتمندی و اقتدار این دیار است. 
مردمی که در دو انتخاب سرنوشت ساز ۹۲ و ۹۶ با عزم راسخ رای در صندوق اعتدال و تدبیر دولتمردانی از جنس امید دادند تا شاید شهرستان را از تبعیض نهادینه شده و عقب افتادگی از چرخه توسعه متوازن استانی برهاند.
در وصف جایگاه دشتستان همین بس که شاهراه استان زرخیز و کریدورارتباطی این استان بوده و از دیرباز صنعت و پیشه وری و تولید وجه تمایز آن با دیگر نقاط استان بوده است.
دولت نخست جناب دکتر روحانی با انتصاب استاندار بومی که از قضا از صدف دریای برخوردار دشتستان نیز بود، با بی مهری و قهر فرزندی با رویکرد فرماندارغیر بومی بر ما گذشت و در طی چهار سال و اندی گذشت سکون در عمران و آبادانی این شهرستان بیش از هر چیز نمایان بود. صد البته که گامهایی برداشته شده که اکثرا یا ابتر ماند یا شروع نشده به مغاک فرو افتاد.
اینک که دولت مستقر بر دومین دوره اجرایی مستقر گردیده و با وجود استانداری که تجربه حضور و آشنایی با مسائل و معضلات استان بوشهر را در کارنامه خود دارد و هم راستا با برنامه های دولت مستقر است، مردم و فرهیختگان شهرستان دشتستان انتظار دارند که گوهری صیقل خورده و ارزشمند از دریای مفاخر شهرستان دشتستان که میدان دیده و رزم آزموده باشد به عنوان فرماندار بومی از جانب استاندار محترم انتخاب شود تا با درک بهتر شرایط و محیط خدمتی خود، اعم از فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و با تعاملی سازنده با دلسوزان شهرستان بتواند گامی بلند در حرکت به سوی توسعه و آبادانی شهرستان دشتستان بردارد كه تمامي اينها بايد با نگاه تيزبينانه استاندار محترم و با توجه به شاخصه هاي شايسته سالاري اين انتخاب مهم را انجام دهد. 
با نگاهي سطحي هم مي توان متوجه شد كه شهرستان دشتستان در اين چند سال تقريبا با عدم مطالبه گري مسئولان مواجه بوده و اين فرد شاخص اگر بومي باشد بايد كمر همت را ببندد و با برنامه و شناسايي افراد شايسته تلاشي چند برابر در اعطاي حقوق ضايع شده بزرگترين شهرستان استان داشته باشد.
با در نظر گرفتن جمیع جهات، به نظر می رسد که فرماندار آینده دشتستان درصورت بومی بودن كه البته باز هم تاكيد مي شود با شاخص هاي شايسته سالاري و نه حزبي و جناحي انتخاب شود با اقبال حداکثری مواجه خواهد بود و این مطلب به عنوان خواست به حق مردمي بوده و مطالبه عمومي شهروندان این دیار از نماینده عالی دولت در استان، خواسته ای به جا به نظر می رسد تا با توجه و اعتماد به داشته های ارزشمند بومی بتوان جان تازه ای به برنامه های بر زمین مانده و آتی شهرستان دمید.
ان شالله استاندار محترم با شناخت کاملی که از استعداد و توانمندی مدیران بومی دشتستان دارند با انتخاب یک فرماندار توانمند بومی، جواب مطالبه مردم این دیار از استان عزیزمان را به بهترین وجه ممکن داده تا با هم داستانی و همدلی بیشتر نیروهای بومی، شاهد شکوفایی دشتستان عزیز باشیم.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز