خودروهای در گمرک مانده همچنان بلاتکلیف

خودروهای در گمرک مانده همچنان بلاتکلیف

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به ترخیص نشدن تعداد زیادی خودرو در گمرکات کشور اظهار کرد: در بخشنامه گمرکات ترخیص خودرو از میان همه گروه های کالایی مستثنی شده است.
مهدی دادفر- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو- در گفت گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به آخرین بخشنامه گمرک مبنی بر ترخیص کالاهای از پیش خریداری شده و در گمرک مانده تا 30 شهریورماه گفت: در این بخشنامه، دستور ترخیص کلیه کالاهای گروه های یک تا چهار صادر شده است و تنها خودرو در این بخشنامه مستثنی است. 
 
او افزود: در این بخشنامه که ذکر شده بود، تمامی واردکنندگانی که قبض آن ها تا پایان شهریورماه است، می توانند کالاهای خود را ترخیص کنند، تنها خودرو اجازه ترخیص ندارد. 
 
به گفته او، این درحالی است که اگر این تعداد خودرویی که پش تر وجوه آن ها پرداخت شده است به دست خریداران برسد، بازار هر چه سریع تر آرام می شود، چرا که اکنون هزینه انبارداری نیز به تمامی هزینه های تحمیل شده به واردکنندگان نیز افزوده شده است. 
 
دادفر ادامه داد: پیش تر افق روشنی برای بازار خودرو در نظر داشتیم که با اتفاقات پیش آمده تا حدی نا امید شده ایم؛ چرا که این خوروها در گمرکات موجود است و قرار نیست خودروی جدیدی وارد شود و در مقابل این رفتار نیز هیچ دلیلی از سوی دولت نیز اعلام نمی شود. 
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در این مدت حتی پاسخ نامه و درخواست واردکنندگان که چندی پیش به معاونت ریاست جمهوری ارسال شده بود نیز پاسخی نداشته است. 
 
 به گفته دادفر، مشکلات پیش آمده همچون بلاتکلیفی و ترخیص نشدن خودروهای در گمرک مانده درگیری هایی متعددی میان خریداران و واردکنندگان ایجاد کرده است و تنها امیدواری رسیدگی هر چه سریعتر به اوضاع واردات این خودروهای خریداری شده از سوی سازمان توسعه تجارت است. 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز