اتحاد و انسجام ملت ایران دیوار تحریم ها را می شکند

اتحاد و انسجام ملت ایران دیوار تحریم ها را می شکند


معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: اتحاد وانسجام ملت ایران دیوار تحریم های ظالمانه استکبار جهانی برعلیه ملت ایران را می شکند.
مجید خورشیدی روز دوشنبه در همایش جلوه های عاشورایی در دفاع مقدس دانشگاه پیام نور بوشهر افزود: امروز روز اجرای وعده استکبار جهانی و آغاز شدید ترین تحریم ها برای ضدیت با مردم ایران است این درحالی است که آنها خیلی زودتر تحریم های خود را برعلیه این ملت آغاز کرده اند.
وی اظهار داشت: همبستگی، یکی بودن، صبر و بردباری ملت ایران در شرایطی که دشمن با ابزار جنگ اقتصادی و رسانه ای می خواهد به کشور آسیب برساند، تنها ابزار گذر از این پیچ تاریخی است.
خورشیدی با اشاره به ایثار ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در دوران جنگ چیزی به نام تمایز مذهبی و زبانی وجود نداشت و دفاع مقدس عامل وحدت و انسجام ملت ایران بود.
خورشیدی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس همه ملت ایران فارغ از شیعه، سنی، یهودی، زرتشتی، مسیحی، کرد، لر، فارس و عرب درگیر جنگ بودند.
وی تاکید کرد: امید می رود تا زمانیکه خلقت استمرار دارد دفاع مقدس و ارزشهای آن عامل وحدت و انسجام ملت ایران باشد.
خورشیدی با تاکید براینکه دفاع مقدس متعلق به همه قشرهاست گفت: در این شرایط حساس تنها با همبستگی، یکدلی و همراهی مردم و مسئولان می توان در مقابل دشمنانی که نمی خواهند عزت ایران را ببینند ایستادگی کرد.
وی ایثار و گذشت را یکی از مظاهر دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اضافه کرد: رزمندگان این سرزمین در دوران جنگ با پیروی از ارزشهای عاشورا توانستند بزرگترین صحنه های ایثار و تقوای الهی را به ثبت برسانند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر در خصوص اسیران نیز گفت: عزتمندی اسیران جنگی در جمهوری اسلامی از جمله درسهای قیام عاشورا بود و برخلاف طرف مقابل اسرای عراقی در ایران در شرایط خوبی قرار داشتند.
وی گفت: جنگ به معنی زیرپا گذاشتن قوانین، مقررات، ارزشهای انسانی واخلاقی و پایان قانونمندی است این درحالی است که عکس این قانون در قیام عاشورا مشاهده می شود.
خورشیدی یادآور شد: در حادثه عاشورا پایبندی اصحاب امام حسین (ع) به ارزشهای انسانی دیده می شود و سپاهیان آن حضرت برخلاف آنچه خداوند امر کرده قدمی فراتر نگذاشته و تجاوزی به حریم اخلاق، انسانیت، تدین و شرع نکردند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس نیز پایبندی کامل رزمندگان اسلام به ارزشهای اخلاقی، اسلامی و درسهای عاشورا مشهود بود.

ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز