۲۷ آبان ماه ۱۳۴۰ به روایت روزنامه اطلاعات

۲۷ آبان ماه ۱۳۴۰ به روایت روزنامه اطلاعات

 
لایحه تعقیب وزرای سابق در دست تهیه است
« اطلاعات » نوشت : امروز کسب اطلاع شد که مقامات دادگستری با توجه به فرمان اخیر شاهنشاه مشغول تهیه لایحه قانونی جهت تعقیب وزرای مورد اتهام می باشند.
چون ضمن رسیدگی های مختلف در مراجع دیوان کیفر، نام عده ای از وزرای پیشین در میان آمده است و طبق قانون تعقیب وزراء باید با اجازه مجلسین صورت گیرد و از این جهت مراجع قانونی به علت تعطیل مجلسین از ادامه تحقیقات باز می ماندند، با توجه به فرمان اخیر شاهنشاه فکر تهیه یک لایحه قانونی در این باره پیش آمده است.
 
مالیات های تا سال 1331 با توافق وصول می شود
هیئت وزیرات در جلسه مورخ 24 آبان خود بنا به پیشنهاد وزارت دارایی به وزارت دارایی اجازه داد که بقایای مالیات های تا سال 1331 ( عملکرد سال 1330 ) را اعم از مالیات بر درآمد و مستغلات و مزروعی و ...در هر مرحله ای که هست و لو منحصر به صدور اجرائیه شده باشد از طریق کدخدامنشی با توجه به صلاح دولت با مودیان توافق و حل و فصل نموده و از مطالبه جریمه و زیان دیرکردی که تعلق گرفته صرف نظر کند.
مواردی که قبلا از طریق توافق قطعیت یافته و همچنین مالیات هایی که منجر به تقسیط شده اعم از این که تقسیط به موجب سند رسمی به عمل آمده باشد یا به طریق دیگر مشمول این ماده نخواهد بود.
 پرداخت وام آلمان و آمریکا به سازمان برنامه
امروز اعلام شد که قبل از پایان هفته جاری چک مربوط به وام 20 میلیون دلاری آمریکا در اختیار مقامات سازمان برنامه قرار داده خواهد شد کلیه مقدمات و تشریفات مربوط به این وام در نخست وزیری و وزارت امور خارجه انجام گرفته است و تنها باید رئیس اداره اصل چهار و قائم مقام نخست وزیر در سازمان برنامه قرارداد دریافت وام را امضا کنند و این کار طی سه چهار روز آینده انجام خواهد گرفت.
در این هفته قرارداد 50 میلیون از 200 میلیون مارک وام دولت فدرال آلمان نیز به ایران می رسد.
 در ایران تحولاتی مانند پاکستان رخ خواهد داد
«روزنامه صبح امروز » نیز در مطلبی تحت عنوان « ایران پاکستان خواهد شد » می نویسد : روشی را که ژنرال ایوب خان رئیس جمهور پاکستان در پیش گرفته موجب گردیده که در آن کشور پیشرفت های مهمی حاصل گردد و این امر در محافل جهانی مورد توجه خاص واقع شد بخصوص در کشورهای سنتو با استقبال روبرو گردیده است.
ژنرال ایوب خان درهای پارلمان را بست و گروهی را بازداشت کرد و اصلاحات را از دهات آغاز نمود و برنامه ای اعلام داشت که تقریبا مشابه همان مطالبی بود که دکتر امینی بیان کرده ، با اختیاراتی که شاهنشاه درباره تهیه قوانین به دولت داده اند می توان گفت دکتر امینی با همان اختیارات شروع به کار کرده تا شاید توفیق حاصل کند که منویات اصلاح طلبانه شاهنشاه را اجرا نماید.
 
 

ارسال دیدگاه