تاریخچه تیم نادری بوشهر

تاریخچه تیم نادری بوشهر

به روایتی این باشگاه توسط شخصی به نام نادری که از هندوستان به بوشهر آمده بود با بازیکنانی که اغلب متعلق به مدرسه سالاریه بودند تاسیس گردیده است .
این مدرسه در سال 1301 به پورسینا تغییر نام می دهد . با مهاجرت آقای نادری به خوزستان این باشگاه با مدیریت میرزا حسین بوستانی وهمکاری مرحوم سید حسین بهزادی وسید علی مهیمنیان دوباره در فوتبال ورشته هایی مثل هاکی ، والیبال ، تنیس و ... با قدرت ادامه به کار می دهد . قطعه زمینی که در جوار مقبره شیخ حسین چاهکوتاهی ومدرسه سالاریه آن زمان قرار داشت توسط یکی از معتمدین محل به نام حاج سید محمد حسین به این باشگاه اهدا گردیده است . اما گروهی معتقد هستند که در اوایل سال های 1908 میلادی یعنی ورود فوتبال به بوشهر با توجه به رونق فوتبال در منطقه امام زاده علاقه مندان محلی به پاس خدمات نادرشاه افشار در تسلط کامل بر آب های خلیج فارس وقرار گرفتن بوشهر از نظر سوق الجیشی به عنوان یک مرکز مهم نظامی و ناوگان قدرتمند دریایی این باشگاه را نادریه نام گذاری می نمایندکه در سال های 1300 یا 1305 به دسته ورزشی نادری مشهور می گردد .
 از قدیمی ترین وشناخته شده ترین بازیکنان ان زمان باشگاه نادری بوشهر که مدارکی از آن ها باقی مانده است می توان از مرحوم محمد مشلش ، مرحوم احمد عوضیان ، مرحومان محمد علی آرام ، غلام رضا نیک فرجام ، سید حسین بهزادی ، سید علی وسید موسی مهیمنیان ، سید محمد مهیمنی ، برادران دلاور ومیرزا امین بوستانی نام برد . که بارها برای باشگاه نادری در بندر بوشهر قهرمانی به دست آورده اند.

منبع : فوتبال بوشهر در گذر زمان تالیف محمد جهان افروزیان / انتشارات شروع

ارسال دیدگاه