۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر در انتظار پیوند کلیه هستند

۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر در انتظار پیوند کلیه هستند

 رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۴۸۱ نفر در استان بوشهر از ۴۴۰ نفر از بیماران مرگ مغزی عضو دریافت کرده‌اند و این در حالی است که ۵۰۰ بیمار دیالیزی در استان بوشهر در انتظار پیوند کلیه هستند.
علیرضا باقری در نشست شورای شهر بوشهر ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت هفته پژوهش با تاکید بر توجه به فرهنگ سازی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی اظهار داشت: هر کدام از ما باید با نگاه به اینکه یک روز دریافت‌کننده عضو هستیم به فرهنگ‌سازی در خصوص اهدا عضو بپردازیم.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادها است  تصریح کرد: شورا و شهرداری نیز می‌توانند از طریق تبلیغات محیطی و تکریم خانواده‌های اهداکننده برای فرهنگ‌سازی اهدای عضو مشارکت داشته باشد.
باقری با تاکید بر تکریم خانواده اهداکننده عضو  بیان کرد: لازم است به خانواده‌های اهداکننده عضو توجه بیشتری شود و انتظار می‌رود خانواده اهداکننده عضو در استان بوشهر توسط مسئولان به گونه‌های مختلف تکریم شوند.
وی از ثبت نام 30 هزار نفر در استان بوشهر برای دریافت کارت اهدا عضو  خبرداد و تصریح کرد: 26 هزار بیمار در سراسر کشور برای احیاء و برگشت به زندگی منتظر دریافت عضو هستند که 7 الی 10 نفر از آنان روزانه به خاطر نرسیدن عضو پیوندی فوت می کنند.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه سالانه هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند خاطر نشان کرد: حدود 4 هزار نفر از بیماران مرگ مغز اعضای آنان قابل‌ اهدا است که بین 3 تا 8 نفر را به زندگی برمی‌گردانند اما متأسفانه فقط در حدود 800 نفر از این تعداد مرگ مغزی اعضای خود را اهدا می‌کنند.
باقری با اشاره به  نهادینه شدن اهداء عضو مرگ مغزی در استان بوشهر بیان کرد: در سال 93 یک اهدا عضو در استان بوشهر انجام شد که در سال گذشته به 18 اهدا عضو رسید و امسال تاکنون 47 نفر در استان بوشهر اهدا عضو  صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون 481 نفر در استان بوشهر پیوند عضو گرفته‌اند گفت: این افراد برای بازگشت به زندگی اعضای مورد نیاز، از 440 نفر بیماران مرگ مغزی عضو دریافت کرده‌اند.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه در حال حاضر 500 بیمار دیالیزی در استان بوشهر است که در انتظار پیوند هستند اظهار داشت: در شهر بوشهر 120 نفر پیوند کلیه و 20 نفر پیوند کبد دریافت کرده‌اند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز