رانت سیاسی و مدیریتی نباید باعث تضییع حقوق جوانان شود

رانت سیاسی و مدیریتی نباید باعث تضییع حقوق جوانان شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رانت سیاسی و مدیریتی نباید منجر به تضییع حقوق جوانانی که به جایی دسترسی ندارند، شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه به مناسبت 15 دی سالروز تاسیس هسته گزینش افزود: فرزندان و اقوام مسئولان با دیگر مردم عادی هیچ تفاوتی ندارند و به هیچ صورت نباید موقعیت آنها در استخدامشان موثر باشد.
وی بیان کرد: مقاومت مسئولان هسته گزینش در برابر خواسته های غیرمعمول باعث از بین رفتن این رفتار و پیشگیری از هرگونه ضایع شدن حق و حقوق سایر افراد می شود.
صفایی بوشهری اظهار داشت: یکی از مشکلات و گلایه های مردم و بویژه جوانان از استخدام هاست که مسئولان باید به این شکایت ها توجه داشته باشند.
وی اضافه کرد: مساله نفوذ از جمله مسائل خطرناکی است که در یک کشور انقلابی شایع است برهمین اساس یکی از الزام های مهم مسئولان هسته های گزینش دقت هوشمندانه است.
امام جمعه بوشهر افزود: در بحث دقت هوشمندانه مسئولان هسته گزینش باید با تلاش و بررسی دقیق بدون هرگونه لابی گری افراد را پذیرش کنند.
وی خطاب به مسئولان هسته های گزینش استان بوشهر گفت: بسیاری از اطلاعاتی که به دست می آورید مربوط به کار اداری است و در خارج از محیط اداره باید این اطلاعات را از ذهن خود پاک کنید.
صفایی بوشهری تاکید کرد: اساس کار هسته های گزینش قانون مداری و ایجاد جاذبه دینی و انقلابی است که می تواند هدایتگری به دنبال داشته باشد.
وی افزود: گزینش افراد باید براساس قانون و بدون دخالت امور دیگر از جمله نگاه های سیاسی، قومی و عاطفی انجام شود و کسانی که براساس بررسی ها از حضور در پستی منع می شوند باید برخوردی کریمانه صورت گیرد.
امام جمعه بوشهر گفت: گزینش دروازه ورود به مدیریت نظام و از مهمترین کارهای مدیریتی به شمار می رود که نقشی مهم در کارآمدی و سلامت مجموعه اجرایی کشور دارد.
وی تاکید کرد: گزینش به معنی قضاوت، تحقیق و اجراست به همین دلیل باید با دقت و هوشمندی تحقیق و قضاوت و با کارآمدی ویژه در بخش اجرایی مدیریت کرد.
مدیرهسته گزینش استانداری بوشهر برگزاری نشست های تخصصی، همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان هسته‌های گزینش دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و دوره های آموزشی مختلف را از جمله برنامه های هسته گزینش استانداری عنوان کرد.
ابوالحسن دهاز افزود: در 15 دی ماه سال 1361 به فرمان امام راحل نهاد گزینش کشور تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: افزایش آگاهی کارکنان و مدیران هسته گزینش سبب حفظ حقوق و جلوگیری از ضایع شدن حق مردم می‌ شود که برگزاری نشست هم اندیشی و تبادل تجربیات و بهره‌گیری از تخصص گزینشگران از همدیگر در این ارتباط نقشی مهم دارد.
دهاز افزود: گزینشگران دستگاه‌‌های اجرایی استان بوشهر باید به روز و توانا بوده و آگاهی کامل در امر گزینش داشته باشند و این نشست‌ها سبب پیشرفت در امر گزینش می ‌شود.
وی یادآور شد: در یک سال گذشته هشت هزار و 940 پرونده استخدامی در سطح شرکتی، قراردادی، رسمی، رسمی پیمانی و رسمی قطعی توسط هسته های گزینش بررسی شده است.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز