گناوه برای نوروز آماده می‌شود

فرماندار گناوه:

گناوه برای نوروز آماده می‌شود

فرماندار گناوه گفت: استقبال از مسافران و گردشگران و معرفی جاذبه های گردشگری روستایی در دستور کار امسال است زیرا در روستاها جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی وجود دارد.

سید علی پاکنژاد صبح سه‌شنبه در پنجمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گناوه اظهار داشت: ایام نوروز امسال هیچ نمایشگاهی به صورت تکی و پراکنده در سطح شهر بر پا نخواهد شد و همه نمایشگاه‌ها به صورت  واحد در ساحل گناوه برپا خواهند شد که توسط اداره صنعت و معدن و تجارت با همکاری شهرداری و اتاق اصناف اجرا می شود.
وی افزود: امسال ساماندهی پارکینگ‌ها و کمپینگ‌ها نیز انجام و مکان‌هایی که در سال‌های گذشته برای پارکینگ و نمایشگاه در نظر گرفته شده بود امسال به صورت کمپینگ و پارکینگ است تا مشکلی از لحاظ کمپینگ‌ها و پارکینگ‌ها نداشته باشیم.
فرماندار گناوه گفت: اداره صنعت و معدن و تجارت نظارت بر قیمت‌ها، تنظیم بازار و تهیه اقلام مورد نیاز شهروندان و مسافران و مهمانان و توسعه فروشگاه‌های بزرگ را در نظر  داشته باشد.
وی اضافه کرد: در شهرستان گناوه با توجه به حضور تعداد زیادی از مسافران نیاز به فروشگاه‌های بزرگ است که در حال حاضر چند فروشگاه بزرگ در شهرستان وجود دارد ولی لازم است که توسعه فروشگاه‌های بزرگ در شهرستان حتما مد نظر باشد.
پاکنژاد گفت: هلال احمر در زمینه بیمه با اداره بیمه هماهنگ شود که در تمام فصول سال بخصوص ایام نوروز بیمه‌ها باز و جوابگوی مردم باشند.
وی پیرامون جانمایی جت‌اسکی‌ها و موتورهای چهارچرخ در ساحل گفت: این مورد در اختیار هلال احمر، ادره بندر و دادستان و دریابانی است که با همکاری شهرداری با تشکیل جلسه در مورد ساماندهی و جانمایی آنها تصمیم گیری کنند.
وی افزود: استقبال از مسافران و گردشگران و معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی در دستور کار امسال است زیرا در روستاها جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی وجود دارد که می‌توان با تشکیل تورهای گردشگری این جاذبه‌ها را معرفی و از آنها نهایت بهره را برد.
وی با تقدیر از کمیته اسکان آموزش و پرورش گناوه و بندریگ گفت: امسال ۴۹۲ کلاس درس، ۵۲ مدرسه، ۲ مرکز رفاهی و یک اردوگاه آمادگی کامل برای خدمت رسانی به مهمانان نوروزی و مسافران درسطح شهرستان گناوه را دارند.
فرماندار گناوه گفت: شناگاه‌های مجاز مشخص شده  و جانمایی برای محل شنا و نصب تابلوهایی که هم از لحاظ ایمنی و هم گردشگری چهره زیبایی به شهر بدهند و محل شنای ورزش های آبی در دستور کار شهرداری است که با هماهنگی کمیته ای که در فرمانداری تشکیل شده  تابلوها  نصب خواهد شد.
وی با اشاره به نصب تابلوهایی برای راهنمایی مسافران و مهمانان که وارد شهر می شوند و تقدیر از شهرداری جهت نصب تابلو در سطح شهر گفت: باید نصب تابلوها از ورودی شهر باشد که این مورد هم در دستور کار باشد.
پاکنژادگفت: برای ساماندهی خانه‌های مسافر، شرکتی به اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان معرفی شده تا پس از دریافت مجوزهای لازم با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شروع به فعالیت و این مشکل را حل و این امر ساماندهی شود و نگرانی برای مردم و مسافران و خود دارندگان این خانه‌ها  هم وجود نداشته باشد.
 
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز