برخورد با اجاره خانه‌های مسافر بدون مجوز

معاون میراث‌فرهنگی استان خبر داد :

برخورد با اجاره خانه‌های مسافر بدون مجوز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر لزوم ساماندهی گشت‌های دریایی گفت: خانه‌های مسافر و مبله باید ساماندهی و مجوزدار شوند.

قاسم خواجه در نشست هماهنگی خدمات سفر در گناوه اظهار داشت: هدف اصلی تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی هماهنگی و تعامل و همیاری بین دستگاه های مختلف در ارائه خدمات است تا کارهای صورت گرفته در این ایام از یک مرجع واحد و متمرکز ساماندهی شود و مشترک باشند.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی چه آنهایی که زیر نظر دولت هستند و یا قوه قضائیه و کل نیروهای موجود در شهرستان باید در تعامل و هماهنگی با مجموعه فرمانداری  کارهای ایام نوروز  را انجام دهند و تمرکز واحدی وجود داشته باشند.
خواجه گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته برخی کارها را دستگاه‌های اجرایی مختلف با نیت خوب انجام می‌دادند ولی هماهنگی لازم انجام نمی‌گرفت برخی کارها با هم تداخل داشت.
وی تصریح کرد: در ورودی شهرها یک کیوسک واحد و متمرکز و هماهنگ برای خدمات‌رسانی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها همه دستگاه‌ها ساماندهی شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: باید همه نقشه ها و پلاکاردها راهنمای مسافر قبل از چاپ با مجموعه فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری هماهنگ شود تا اطلاعات  آنها به روز و تصحیح شود و اطلاعات  مشترک و صحیح و به‌روزی به مراجعه کنندگان و مسافران داده شود.
وی افزود: اگر همه کارها با نظم و انضباط و هماهنگی انجام شود رضایت مندی بیشتر مسافران و گردشگران  را نیز به دنبال خواهد داشت.
خواجه بیان کرد: باید از حضور مسافران وگردشگران در مقابل ارائه خدمات مناسب در مناطق گردشگری و مسافرپذیر برای کسب درآمد شهرستان، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال بهره برد و بتوان با برنامه‌ریزی‌های مناسب از این فرصت برای درآمدزایی و اشتغال استفاده کرد.
وی اضافه کرد: از شهرستان گناوه دو رویداد جشنواره غذایی‌های محلی جزیره و مجسمه‌های جشنی روستای مال قائد را که در روزهای هفتم و هشتم فروردین برگزار می شود در بخش  رویدادهای اداره کل میراث فرهنگی به ثبت رسانده‌ایم و درصدد هستیم که با برنامه مناسب این دو رویداد  را به ثبت ملی برسانیم.
وی پیرامون ساماندهی گشت دریایی گفت: باید تدبیری به خرج داد تا از مسائل و مشکلات جلوگیری و گشت‌های دریایی راه‌اندازی و ساماندهی شوند تا برای مردم هم استفاده و هم کسب درآمد شود.
وی گفت: خانه‌های مسافر و مبله باید ساماندهی و مجوزدار شوند و لیست کل این خانه های مجوزدار در کیوسک های ورودی شهر دراختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد و اگر کسانی بدون مجوز فعالیت کردند برخورد و جمع آوری شود.| مهر
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز