اشتغال و بیکاری مهمترین چالش استان بوشهر است

اشتغال و بیکاری مهمترین چالش استان بوشهر است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال و بیکاری جوانان مهمترین چالش پیش روی استان بوشهر است که باید با توسعه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار این مشکل برطرف شود.

سید کمال الدین شهریاری روز سه شنبه در نشست با کارکنان فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: تربیت نیروی ماهر ومتخصص با توسعه آموزش های مهارتی در بخش فنی و حرفه ای رقم می خورد.
وی بیان کرد: هرم نیروی انسانی در کشور بر اساس نیاز بازار کار آموزش داده نشده و با توجه به خلا نیروی ماهر و آموزش دیده در کشور، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را دو چندان کرده است.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس اظهار داشت: امروز نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی از استاد کار مهارتی در کشور بیشتر است در این ارتباط با برنامه ریزی منسجم و هدفمند و تعامل مثبت دانشگاه و مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید گامی مهم در راستای تربیت نیروی ماهر برداشته شود.
شهریاری یادآور شد: مراکز فنی و حرفه ای هدفگیری مناسبی برای توسعه اشتغال پایدار در جامعه دارند و از این طریق نیروی کار ماهر می تواند نیاز بازار کار را برطرف کند.
وی تاکید کرد: همه کارگران شاغل در صنایع و اصناف باید پروانه مهارت فنی و حرفه ای داشته باشند تا با تربیت نیروی ماهر و کارآمد در مراکز آموزش فنی و حرفه ای هزینه های جاری برای کارفرمایان و محیط های کاری کاهش چشمگیری به دنبال دارد.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورا ی اسلامی گفت: همه شرکت های مستقر در استان بوشهر باید نیروی خود را از مراکز آموزش فنی و حرفه ای تامین کنند و در این ارتباط کارخانه آهک خورموج 180نفر نیروی مورد نیاز این صنعت را از نیروی های آموزش دیده مراکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی و تنگستان تامین می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: درقالب تفاهم نامه آموزشی با نیروگاه اتمی بوشهر بیش از یکهزار و 200 نفر آموزش های مهارتی را در استان بوشهر فرا گرفته و با پیگیری های مستمر 200 نفر از این افراد در پروژه های نیروگاه مشغول به کار هستند.
عبدالمجید دوراهکی افزود: نگاه مثبت مسئولان به آموزش های فنی و حرفه ای این مهارت ها را به دورن خانواده ها می برد و مهارت آموزی را در دل جامعه توسعه می دهد.
وی گفت: برای توسعه آموزش های مهارتی امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی اختصاص یافت و با توجه به وسعت و پراکندگی این شهرستان توسعه امکانات مهارت آموزی ضروری است.
دوراهکی افزود: در سال جاری تاکنون سه هزار نفر در شهرستان دشتی مهارت های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: برای توسعه عدالت آموزشی در بخش کاکی و دلوار تا پایان سال مراکز آموزش فنی و حرفه ای سیار برپا می شود.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز