خیران مدرسه‌ ساز الگوی حضور نیکوکاران در دیگربخش ها هستند

خیران مدرسه‌ ساز الگوی حضور نیکوکاران در دیگربخش ها هستند

استاندار بوشهر گفت: خیران مدرسه ‌ساز با اقدام ارزشمند خود به عنوان پرچم دار حرکتی دینی و انسانی الگویی برای سایر بخش‌ها هستند.

عبدالکریم گراوند روز سه‌شنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان بوشهر افزود: خیران مدرسه‌ساز ما براساس اعتقادات دینی و الهی که دارند برای توسعه و آبادانی کشور پرچمی را بلند کردند و درکنار هم کارهای بزرگی انجام داده‌اند.
وی بیان کرد: خیران نیمی از مدارس استان بوشهر را احداث کردند که باید قدردان این افراد باشیم و در زمینه توسعه فضای آموزشی استان بوشهر بخوبی ایفای نقش کردند.
گراوند ادامه داد: در زمینه سرانه آموزشی و تراکم دانش‌آموزان وضعیت استان بوشهر به نسبت میانگین کشوری بهتراست.
استاندار بوشهر افزود: خیران مدرسه‌ ساز نیازی به مراسم تجلیل ندارند و این مراسم در واقع راهکاری برای نهادینه کردن این فرهنگ خیریه است.
وی ادامه داد: اگر دیروز تنها به فکر ساختمان‌سازی بودیم، اکنون ایمن‌سازی مدارس و تجهیز آنها به دغدغه برای خیران تبدیل شده است.
گراوند اظهارداشت: ایمن‌سازی و کوتاه تر شدن زمان در حوزه احداث مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهرگفت: سرانه آموزشی دراستان بوشهر 6.5 متر مربع است که این میزان یک متر و30 سانتی متر فراتر از میانیگین کشوری است.
احمد مرادی اضافه کرد: برای رسیدن به 8.4 متر مربع به عنوان سرانه هدف باید 2 متر مربع به فضاهای آموزشی استان بوشهر افزوده شود.
وی ادامه داد: در مجموع باید 360 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان بوشهرافزوده شود تا به میزان هدف‌گذاری شده برسیم.
مرادی گفت: از سال 1392 تاکنون یک متر مربع سرانه آموزشی استان بوشهر افزایش یافته است.
کوی یادآور شد: در این مدت 316 پروژه با یکهزار و 135 کلاس درس (حدود 178 هزار متر مربع) و اعتبار 2 هزار میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.
مرادی با اشاره به نقش خیران در ساخت فضاهای آموزشی استان بوشهر بیان کرد: خیران در ساخت 158 پروژه با 597 کلاس درس( یکهزار متر مربع) و 970 میلیارد ریال مشارکت داشتند که نیمی از فضای آموزشی ساخته شده را شامل می‌شود.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز